news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/08/27

دیدار مسئولان‌ اداری‌ استان‌ مرکزی با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امشب‌ در دیدار مسؤولان‌ اداری‌ استان‌ مرکزی‌، لزوم‌ نهادینه‌ شدن‌ شایسته‌سالاری‌ در دستگاه‌ اجرایی‌ کشور و مقابله‌ با فساد اداری‌ را خاطرنشان‌ و تأکید کردند: امروز خدمت‌ صادقانه‌ به‌ مردم‌، بالاترین‌ عبادت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ دلبستگی‌ و علاقه‌ مردم‌ به‌ اسلام‌ و انقلاب‌، وظیفه‌ مسؤولان‌ را در قبال‌ مردم‌، سنگین‌ توصیف‌ کردند و افزودند: تکلیف‌ و وظیفه‌ مسؤولان‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌، بکارگیری‌ تمام‌ توان‌ برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌.
ایشان‌، اعتبار مالی‌، برنامه‌ریزی‌ و مدیریت‌ را سه‌ عامل‌ عمده‌ برای‌ انجام‌ کارها ارزیابی‌ و خاطر‌نشان‌ کردند در هر سه‌ عامل‌ مدیران‌ و کارکنان‌ دستگاه‌ اجرایی‌ کشور، در استفاده‌ بهینه‌ از اعتبارهای‌ مالی‌ و صرفه‌جویی‌ در آنها و همچنین‌ برنامه‌ریزی‌ و مدیریت‌ بهتر و کارامدتر، تأثیرگذار هستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ روحیه‌ ابتکار و همکاری‌ را از عوامل‌ مهم‌ موفقیت‌ مدیران‌ در انجام‌ صحیح‌ امور برشمردند و افزودند: اخلاص‌، امانت‌داری‌ و پاکدامنی‌ نیز از شرایط مهم‌ مدیریت‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ وجود انسانهای‌ پاک‌، شریف‌ و مخلص‌ در مجموعه‌ اداری‌ کشور، لزوم‌ هوشیاری‌ و مراقبت‌ دستگاه‌ اجرایی‌ و برخورد با تخلفات‌ اداری‌ قبل‌ از ارجاع‌ آنها به‌ دستگاه‌ قضایی‌، خاطر نشان‌ و تصریح‌ کردند: دستگاه‌ اجرایی‌ کشور باید همت‌ خود را برای‌ نهادینه‌ شدن‌ شایسته‌سالاری‌ بکار بندد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ سرچشمه‌ مفاسد مختلف‌ را، فقر، فساد و تبعیض‌ دانستند و با تأکید بر این‌ که‌ فساد اداری‌ از موارد خطرناک‌ فساد است‌، افزودند: دخالت‌ دادن‌ جناح‌بندیها، خط بازیها و رفاقت‌ در مسایل‌ اداری‌ و اجرایی‌ کشور پدیده‌ زشتی‌ است‌ که‌ باید با آن‌ مقابله‌ شود.
ایشان‌ با یادآوری‌ ایثار و فداکاری‌ شهدا و خانواده‌های‌ آنان‌، تأکید کردند: همه‌ ما در مقابل‌ خون‌ شهدا و ایثار خانواده‌های‌آنان‌ مسؤولیم‌ و باید بگونه‌ای‌ عمل‌ کنیم‌ که‌ شرمنده‌ نشویم‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود، استان‌ مرکزی‌ را یکی‌ از استانهای‌ مهم‌ کشور برشمردند و با اشاره‌ به‌ استعدادهای‌ انسانی‌ برجسته‌ و روحیه‌ انقلابی‌ مردم‌ این‌ استان‌، خاطر نشان‌ کردند: شور و هیجان‌ انقلابی‌ مردم‌ استان‌ مرکزی‌ که‌ در روزهای‌ اخیر نمونه‌هایی‌ از آن‌ دیده‌ شد، در کل‌ کشور مثال‌ زدنی‌ است‌.
ایشان‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ کمبودها و مشکلات‌ این‌ استان‌ اظهار امیدواری‌ کردند با برنامه‌ریزی‌ و تلاش‌ مسؤولان‌ این‌ مشکلات‌ برطرف‌ شود.
در این‌ دیدار قبل‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، آقای‌ عبدالوهاب‌ استاندار استان‌ مرکزی‌ با اشاره‌ به‌ نقش‌ این‌ استان‌ در دورانهای‌ مختلف‌ انقلاب‌ بویژه‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌، در بیان‌ ویژگیها و امتیازات‌ استان‌ مرکزی‌ گفت‌: این‌ استان‌ یکی‌ از پنج‌ استان‌ مهم‌ صنعتی‌ کشور است‌ که‌ از لحاظ صادرات‌ موفق‌ عمل‌ کرده‌ و در زمینه‌ کشاورزی‌ نیز یک‌ مرکز مهم‌ است‌.
وی‌ امکان‌ دستیابی‌ به‌ راههای‌ اصلی‌ ترانزیت‌ کشور، وجود خاک‌ مستعد و مناسب‌ برای‌ کشاورزی‌، استعدادهای‌ انسانی‌ فراوان‌ و جاذبه‌های‌ مختلف‌ گردشگری‌ را از دیگر امتیازات‌ و زمینه‌های‌ رشد و شکوفایی‌ بیش‌ از پیش‌ استان‌ مرکزی‌ برشمرد.
استاندار استان‌ مرکزی‌، همچنین‌ با اشاره‌ به‌ مشکلات‌ این‌ استان‌، توسعه‌ نامتوازن‌، نرخ‌ بالای‌ بیکاری‌، مسایل‌ زیست‌ محیطی‌ آلاینده‌های‌ ناشی‌ از کارخانه‌ها کمبود تختهای‌ بیمارستانی‌ و کمبود امکانات‌ ورزشی‌ را از جمله‌ این‌ مشکلات‌ بیان‌ کرد.
آقای‌ عبدالوهاب‌ با اشاره‌ به‌ سفر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ استان‌ مرکزی‌ و تصمیمات‌ اتخاذ شده‌ با حضور مسؤولان‌ اجرایی‌ کشور اظهار امیدواری‌ کرد این‌ مشکلات‌ به‌ تدریج‌ برطرف‌ شود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی