news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/08/26

دیدار جمع‌ کثیری از جوانان استان مرکزی با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر امروز در جمع‌ پرشور هزاران‌ نفر از جوانان‌ استان‌ مرکزی‌، نسل‌ جوان‌ کشور را یکی‌ از پاک‌ترین‌ و سالم‌ترین‌ نسلهای‌ جوان‌ در سراسر دنیا دانستند و تأکید کردند: من‌ به‌ آینده‌ نسل‌ جوان‌ کشور بسیار امیدوارم‌ و این‌ نسل‌ به‌ فضل‌ پروردگار با همت‌ و آگاهی‌ خود، کشور را به‌ سوی‌ آینده‌ درخشان‌ و سربلندی‌ رهنمون‌ خواهد کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با اشاره‌ به‌ پندارهای‌ غلط و افراط و تفریطها در مورد مسأله‌ جوانان‌ افزودند: برخی‌ افراد اینگونه‌ در قضاوتهای‌ غیر واقع‌بینانه‌، تصور می‌کنند که‌ نسل‌ جوان‌ از دین‌ و ارزشهای‌ معنوی‌ رویگردان‌ شده‌ است‌ و عده‌ای‌ دیگر با تلقی‌ غلط از دین‌ به‌ عنوان‌ عنصری‌ محدودکننده‌ ادعای‌ نگرانی‌ از محدودیتها برای‌ جوانان‌ می‌کنند در حالی‌ که‌ قضاوت‌ صحیح‌ و حقیقی‌ این‌ است‌ که‌ نسل‌ جوان‌ به‌ دین‌ و ارزشهای‌ دینی‌ بیش‌ از هر زمان‌ دیگر دلبسته‌ و علاقه‌مند است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تأکید کردند خواسته‌ بحق‌ جوان‌ کسب‌ معارف‌ دینی‌ با استدلال‌ و روشن‌بینی‌ است‌ که‌ دین‌ اسلام‌ نیز پیروان‌ خود را به‌ این‌ روش‌ توصیه‌ کرده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اسلام‌ را ایمان‌ و معرفت‌ روشن‌ به‌ خداوند متعال‌ و نگاه‌ به‌ زندگی‌ به‌ عنوان‌ عرصه‌ عظیمی‌ برای‌ شکوفایی‌ استعدادها و مبارزه‌ و تلاش‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ آرمانهای‌ بزرگ‌ زندگی‌ توصیف‌ کردند و افزودند: در نظام‌ سیاسی‌ اسلام‌ و مردم‌سالاری‌ دینی‌، حاکمیت‌ متعلق‌ به‌ خداوند می‌باشد که‌ با عقیده‌ و ایمان‌ و عواطف‌ و آراء مردم‌ پیوند خورده‌ است‌.
ایشان‌ در ادامه‌ با اشاره‌ به‌ دغدغه‌های‌ جوانان‌ افزودند: وضعیت‌ تحصیل‌، اشتغال‌، تأمین‌ آینده‌ و تشکیل‌ خانواده‌ از مهمترین‌ دغدغه‌های‌ شخصی‌ و تبعیض‌، بی‌عدالتی‌، فساد و فضای‌ معنوی‌ کشور از جمله‌ دغدغه‌های‌ اجتماعی‌ نسل‌ جوان‌ است‌ که‌ برنامه‌ ریزان‌ و مسؤولان‌ کشور باید به‌ حساسیتهای‌ جوانان‌ توجه‌ ویژه‌ داشته‌ باشند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنان‌ خود خاطرنشان‌ کردند، نسل‌ جوان‌ نیز باید بداند در کشوری‌ که‌ جمعیت‌ جوان‌ آن‌ زیاد است‌ حل‌ مشکلات‌ احتیاج‌ به‌ برنامه‌ریزی‌ و زمان‌ دارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ وجود احساسات‌ جنسی‌ در میان‌ جوانان‌، لزوم‌ تشکیل‌ خانواده‌ را برای‌ جوانان‌ مورد تأکید قرار دادند و افزودند، متأسفانه‌ تشریفات‌ زائد و زیاده‌رویها در جامعه‌ و خانواده‌ها، یک‌ مانع‌ اساسی‌ برای‌ ازدواج‌ شده‌ است‌ که‌ خانواده‌ها باید تا آنجا که‌ ممکن‌ است‌ زمینه‌ تشکیل‌ خانواده‌ را برای‌ فرزندان‌ خود فراهم‌ آورند.
ایشان‌ زندگی‌ مطلوب‌ بر اساس‌ دستورات‌ اسلام‌ را زندگی‌ همراه‌ با ایمان‌ و عزم‌ جدی‌ برای‌ رفع‌ موانع‌ رسیدن‌ به‌ آرمانهای‌ بزرگ‌ زندگی‌ دانستند و خاطرنشان‌ کردند: جوانان‌ باید با عزم‌ و جدیت‌، با روحیه‌ بیکارگی‌ و راحت‌طلبی‌، سست‌ ارادگی‌، وسوسه‌ شیطان‌ در مقابل‌ تعبد و عبادت‌، رویگردانی‌ از تحصیل‌، و یأس‌ و ناامیدی‌ به‌ عنوان‌ موانع‌ رسیدن‌ به‌ یک‌ زندگی‌ مطلوب‌ مبارزه‌ نمایند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر لزوم‌ عادت‌ جوانان‌ به‌ فکر کردن‌ و برخورد سنجیده‌ با حوادث‌ و پدیده‌های‌ جامعه‌و همچنین‌ تأمل‌ در مسایل‌ جهانی‌ بخصوص‌ مسائلی‌ که‌ با سرنوشت‌ دنیای‌ اسلام‌ و کشور مرتبط است‌ تصریح‌ کردند استکبار جهانی‌ و در راس‌ آن‌ آمریکا تلاش‌ دارد تا با تبلیغات‌ خود در مردم‌ بویژه‌ جوانان‌ ایجاد یأس‌ کند اما نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ با برخورداری‌ از اندیشه‌ صحیح‌ و متقن‌ و همراه‌ با ایمان‌ و با تمسک‌ به‌ اسلام‌ توانایی‌ ایستادگی‌ در مقابل‌ دهها ابرقدرت‌ دیگر همچون‌ آمریکا را دارد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید بر این‌ که‌ در کشور یک‌ صراط مستقیم‌ وجود دارد که‌ بسیاری‌ از جناحهای‌ سیاسی‌ نیز در این‌ مسیر قرار دارند افزودند: این‌ صراط مستقیم‌، اعتقاد به‌ حاکمیت‌ مستقل‌ ملت‌ ایران‌ بر سرنوشت‌ خویش‌ بر اساس‌ اسلام‌ و قرآن‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با توصیه‌ به‌ جوانان‌ برای‌ پرهیز از سرگرم‌ شدن‌ به‌ دعواهای‌ جناحی‌ بیهوده‌، در بیان‌ معیارهای‌ حقانیت‌ جناحها خاطرنشان‌ کردند اعتقاد به‌ حاکمیت‌ اسلام‌، راه‌ امام‌ (ره‌)، استقلال‌ کشور، پاسداری‌ از نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌، تلاش‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ مردم‌ و تأمین‌ عدالت‌ و ایستادگی‌ در مقابل‌ نفوذ مستکبران‌ بویژه‌ آمریکا، معیارهای‌ تشخیص‌ حقانیت‌ افراد و جناحها می‌باشد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ یکی‌ از جوانان‌ استان‌ مرکزی‌ اشعار سروده‌ خود را قرائت‌ کرد و یک‌ تن‌ دیگر از جوانان‌ نیز به‌ نمایندگی‌ از جوانان‌ استان‌ مرکزی‌ ضمن‌ اعلام‌ آمادگی‌ جوانان‌ برای‌ اجرای‌ دستورات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ و مشارکت‌ در عرصه‌ سازندگی‌ کشور مطالبی‌ در خصوص‌ برخی‌ مسایل‌ و مشکلات‌ نسل‌ جوان‌ بیان‌ کرد.

برچسب‌ها: ازدواج؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی