news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/04/18

برگزاری مراسم‌ نظامی مشترک نیروهای مسلح‌ در استان‌ همدان در حضور فرمانده کل قوا

مراسم مشترک نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی استان همدان  صبح امروز با حضور فرمانده معظم کل قوا در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل یادمان شهیدان  به شهدای سرافراز انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند. فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان شرکت‌کننده در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.
فرمانده کل قوا  در سخنانی در این مراسم، با تجلیل از شهیدان حماسه‌ساز دفاع مقدس -از جمله شهیدان تیزپرواز پایگاه سوم شکاری همدان- تأکید کردند: نیروهای مسلح با درس‌آموزی از ایثار، هوشیاری و پایداری این شهیدان گران‌قدر، راه بسیار پرافتخار آنان را که راه عظمت ایران و اسلام است، ادامه می‌دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  زندگی‌کردن جامعه‌ی بشری در صلح و آرامش را خواست حقیقی نظام اسلامی و ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: متأسفانه قدرت‌های زیاده‌خواه جهانی برای تحقق منافع نامشروعشان دنیا را آلوده‌ی خون و نفرت و خشم کرده‌اند و نمی‌گذارند بشریت روی صلح و آرامش را ببیند.
ایشان با اشاره به تهدیدهایی که از ناحیه‌ی مراکز استکباری متوجه منطقه‌‌ی خاورمیانه و آسیای غربی است، افزودند: در چنین اوضاعی، هر ملتی که در صیانت از کیان و عزت و هویت خود غفلت کند، نابود خواهد شد و ملت ایران و نیروهای مسلح کشور با درک این واقعیت  حتی لحظه‌ای دچار سستی و غفلت نشده و نخواهد شد.
فرمانده کل قوا  ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را اجزاء مکمل مجموعه‌ی دفاعی ملت ایران خواندند و افزودند: ممکن است تا سال‌ها هیچ تهدید نظامی متوجه کشور ما نشود، اما مجموعه‌ی دفاعی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران باید ضمن حفظ وحدت و همدلی، با ارتقای مستمر آمادگی‌های خود همواره آماده‌ی دفاع از کشور و ملت باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  تسلیم‌نشدن در مقابل زورگویان جهانی را عامل عزیز بودن جمهوری اسلامی ایران در چشم ملت‌ها برشمردند و افزودند: پایداری ملت ایران  نظام اسلامی را در دل قدرت‌های جهانی پر‌ابّهت ساخته و دشمنی بی‌پایان آن‌ها را به دنبال آورده است که استقامت و سرافرازی به یُمن وحدت و اقتدار ملت ایران همچنان ادامه خواهد یافت.
 
در این مراسم  سرلشگر سلیمی -فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران- اعلام کرد: ارتش و سپاه پاسداران در چهارچوب استراتژی دفاع بازدارنده و مقتدرانه از آمادگی کامل برخوردارند.
سرتیپ دوم خلبان کاشانی‌فرد -فرمانده پایگاه سوم شکاری- هم در گزارشی از وضع نیروهای مسلح استان همدان اعلام کرد: نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی با حفظ وحدت و همدلی  وظایف دفاعی خود را مقتدرانه انجام می‌دهند. در پایان این مراسم  یگان‌های حاضر از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین در جمع خلبانان و فرماندهان پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، با تجلیل از نقش تعیین‌کننده‌ی نیروی هوایی ارتش و ۸ سال دفاع پیروزمند ملت ایران افزودند: نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب و نیز در تشکیل جهاد خودکفایی پیشتاز و پرچم‌دار بوده است.
فرمانده کل قوا  با اشاره به ساخت جنگنده‌ی صاعقه در نیروی هوایی، ارتقای آمادگی‌های دفاعی و پیشرفت‌های کیفی نیروی هوایی را ناشی از ایمان و همت و اراده برشمردند و افزودند: این روند افتخارآمیز با گام‌های بلندتری ادامه خواهد یافت.
در این مراسم  سرلشگر سلیمی -فرمانده کل ارتش- با اشاره به افتخارات پایگاه شهید نوژه در دفاع مقدس، آمادگی نیروهای مسلح را برای دفاع از اسلام و انقلاب و ایران اعلام کرد.
سرتیپ پردیس -فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی- نیز در گزارشی از فعالیت‌های این نیرو گفت: ساخت هواپیمای صاعقه که پرواز آزمایشی آن با موفقیت انجام شده است، تعمیرات اساسی انواع هواپیماهای نظامی، بازسازی انواع سامانه‌های موشکی و هواپیمایی با استفاده از فناوری‌های روز و استفاده‌ی هرچه بیشتر از توانایی‌های دانشگاه‌ها و بخش صنعت، از جمله فعالیت‌های نیروی هوایی است.
امروز همچنین جنگنده‌ی صاعقه که به دست متخصصان توانمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است، در حضور فرمانده کل قوا باموفقیت پرواز کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی