news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/08/25

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه‌ توانمندی‌های استان‌ مرکزی

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی در دومین‌ روز از سفر به‌ استان‌ مرکزی، صبح‌ امروز از نمایشگاه‌ توانمندیهای این‌ استان‌ به‌ مدت‌ سه‌ ساعت‌ بازدید کردند.
در این‌ نمایشگاه‌ که‌ بیش‌ از۲۴۰ غرفه‌ تولیدات‌ متنوع‌ صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامی و غذایی استان‌ مرکزی، به‌ معرض‌ نمایش‌ گذاشته‌ شده‌است، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای از نزدیک با تواناییها و قابلیتهای مختلف‌ این‌ استان‌ آشنا شدند.
در این‌ بازدید تولیدکنندگان‌ و مسؤولان‌ شرکتهای مختلف، توضیحاتی را در مورد تولیدات‌ و فعالیتهای خود و صرفه‌جویی ارزی این‌ تولیدات‌ و تأثیر آنها در قطع‌ وابستگی و صادرات‌ محصولات‌ خود بیان‌ کردند.
در این‌ دیدار همچنین‌ تعدادی از تولیدکنندگان‌ برخی مسایل‌ را در زمینه‌ لزوم‌ حمایت‌ بیشتر دولت‌ از تولیدکنندگان‌ داخلی و برخی مشکلات‌ را در خصوص‌ صادرات‌ تولیدات‌ داخلی، و تأمین‌ اعتبارهای ریالی و ارزی بیان‌ کردند.
در نمایشگاه‌ توانمندیهای استان‌ مرکزی که‌ در مساحتی به‌ وسعت‌ ۱۰ هزار متر مربع‌ در محل‌ نمایشگاههای دائمی و بین‌المللی این‌ استان‌ در اراک برپا شده‌ است‌ کارخانه‌ها و شرکتهای دولتی، تعاونی و خصوصی فعال‌ در استان‌ مرکزی تولیدات‌ و توانمندیهای خود را در زمینه‌ تولید تجهیزات‌ صنعتی، ماشین‌ آلات‌ سنگین‌ راهسازی و کشاورزی، انواع‌ سازه‌های فلزی، قطعات‌ خودرو، انواع‌ سیم‌ و کابلهای برق‌ و مخابرات، تجهیزات‌ نخ‌ ریسی و بافندگی، تولیدات‌ پتروشیمی، فراورده‌های دامی، کشاورزی و غذایی، تولیدات‌ روستاییان‌ و عشایر، صنایع‌ دستی، بافت‌ انواع‌ فرش‌ و گلیم، پرورش‌ گل‌ و گیاه‌ زینتی، فعالیتهای جنگلداری، آبخوانداری و آبخیزداری و پرورش‌ ماهی به‌ نمایش‌ گذارده‌اند.
تولیدات‌ صنعتی، کشاورزی، دامی و غذایی استان‌ مرکزی از ابتدای برنامه‌ دوم‌ توسعه، ۱۲۸/۳میلیون‌ دلار صرفه‌جویی ارزی داشته‌ است‌ که‌ ۳۷ در صد این‌ صرفه‌جویی برای استان‌ و ۶۳ در صد آن‌ برای کل‌ کشور بوده‌ است.
همچنین‌ صادرات‌ غیرنفتی استان‌ مرکزی در شش‌ ماهه‌ اول‌ سال‌ ۷۹، ۸۷/۷ میلیون‌ دلار بوده‌ که‌ نسبت‌ به‌ مدت‌ مشابه‌ در سال‌ گذشته، ۳۰/۵ در صد افزایش‌ داشته‌ است.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی