news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/05/07

دیدار مدیران‌ و مسئولان‌ اجرایی‌ استان‌ اردبیل‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ امروز در آخرین‌ روز سفرشان‌ به‌ استان‌ اردبیل‌، در دیدار با مدیران‌ و مسؤولان‌ اجرایی‌ این‌ استان‌ اساس‌ نظام‌ اسلامی‌ را خدمت‌ به‌ مردم‌ دانستند و تأکید کردند: باید از فرصت‌ تاریخی‌ که‌ به‌ برکت‌ حادثه‌ عظیم‌ حاکمیت‌ اسلامی‌ در ایران‌ به‌ وجود آمده‌ حداکثر استفاده‌ برای‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و پیشرفت‌ کشور انجام‌ گیرد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ رسالت‌ سنگین‌ عزت‌ و آبروی‌ اسلام‌، امروز بر عهده‌ ملت‌ ایران‌ است‌، خدمت‌ به‌ این‌ مردم‌ را با هیچ‌ حسنه‌ای‌ قابل‌ مقایسه‌ ندانستند و افزودند: هرگاه‌ در کارها یاد خدا فراموش‌ نشده‌ و به‌ اسلام‌ تکیه‌ شده‌ است‌، نتیجه‌ پیشرفت‌ در امور بوده‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تأکید مجدد بر این‌ که‌ راه‌ حل‌ مشکلات‌ کشور مبارزه‌ با فقر، فساد و تبعیض‌ است‌، خاطر نشان‌ کردند: برطرف‌ کردن‌ فقر در جامعه‌ با برنامه‌ریزی‌ صحیح‌ و استفاده‌ مناسب‌ از استعدادهای‌ طبیعی‌ و انسانی‌ کشور، امکان‌پذیر است‌.
ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ نفوذ فساد در زمینه‌های‌ مختلف‌ تدریجی‌ است‌ و باید علایم‌ خطر را جدی‌ گرفت‌، فساد اداری‌ را کشنده‌ خواندند و افزودند: باید با مظاهر فساد اداری‌ همچون‌ کم‌کاری‌، رشوه‌، ملاحظه‌ رابطه‌ بجای‌ ضابطه‌، اهانت‌ به‌ مراجعین‌، عزل‌ و نصبهای‌ خارج‌ از ضابطه‌ و برخورد نشدن‌ با فساد، برخورد جدی‌ صورت‌ گیرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ همچنین‌ با تأکید بر لزوم‌ برخورد بی‌ملاحظه‌ با فساد مالی‌ در هر شکل‌ و در تمام‌ سطوح‌، خاطر نشان‌ کردند: بر خلاف‌ برخی‌ اظهار نظرهای‌ غافلانه‌، مبارزه‌ با فساد مالی‌ موجب‌ اختلال‌ در گردش‌ سرمایه‌ نخواهد شد بلکه‌ همه‌ باید بیت‌المال‌ را محترم‌ بشمارند و کسی‌ حق‌ تضییع‌ آن‌ را نداشته‌ باشد.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌، بسیاری‌ از موارد فقر و فساد را ناشی‌ از تبعیض‌ دانستند و افزودند: هیچ‌ مجوزی‌ در کشور برای‌ تبعیض‌ براساس‌ روابط خویشاوندی‌، رفاقت‌، جناحی‌ و ملاحظه‌ کاریها وجود ندارد.
ایشان‌ در پایان‌ سخنان‌ خود با اشاره‌ به‌ تصمیمهای‌ اتخاذ شده‌ برای‌ انجام‌ برخی‌ طرحها در این‌ سفر، مسؤولان‌ استان‌ اردبیل‌ را به‌ پیگیری‌ جدی‌ این‌ تصمیمها با وحدت‌ و همدلی‌ سفارش‌ کردند.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ مروج‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ و امام‌ جمعه‌ اردبیل‌ و آقای‌ طهایی‌ استاندار اردبیل‌ ضمن‌ قدردانی‌ از حضور حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در استان‌ اردبیل‌ و بررسی‌ مشکلات‌ این‌ استان‌، گزارشی‌ از تصمیمهای‌ اتخاذ شده‌ در سفر مقام‌ معظم‌ رهبری‌ ارایه‌ کردند.

برچسب‌ها: ذکر خدا؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی