news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1379/05/04

دیدار روحانیون‌ استان‌ اردبیل با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی عصر امروز در دیدار علماء، فضلاء و روحانیون‌ استان‌ اردبیل‌ با اشاره‌ به‌ وظیفه‌ سنگین‌ روحانیت‌ برای مجاهدت‌ پیگیر در عرصه‌های فراگیری، تبلیغ‌ و پاسخگویی به‌ سؤالات‌ و نیازهای مردم‌ بویژه‌ جوانان‌ بوسیله‌ عمل‌ صالح‌ و آشنایی با نیازهای روز جامعه‌ تصریح‌ کردند: حرکت‌ اسلامی در سراسر دنیا با محوریت‌ جمهوری اسلامی آغاز شده‌ و دشمنان‌ اسلام‌، قادر به‌ متوقف‌ کردن‌ این‌ حرکت‌ نیستند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای با اشاره‌ به‌ سختیها و رنجهای علمای بزرگ‌ در طول‌ تاریخ‌ در راه‌ دین‌، حق‌ و عدل‌ و خدمت‌ به‌ مردم‌ و مقابله‌ با ظالمان‌ و زورگویان‌ افزودند: حاکمیت‌ دین‌ در ایران‌ و در منطقه‌ای بسیار حساس‌ در جهان‌، حادثه‌ عظیمی بود که‌ با مجاهدت‌، اخلاص‌ و صدق‌ علمای دین‌ و از خود گذشتگی مردم‌ به‌ وجود آمد و موجب‌ احساس‌ هویت‌ و عزت‌ مسلمانان‌ در سراسر دنیا شد.
ایشان‌ با تأکید بر این‌ که‌ نحوه‌ برخورد و احساس‌ مسؤولیت‌ علماء و روحانیون‌ در قبال‌ این‌ حادثه‌ عظیم‌ در پیشرفت‌ و یا انحطاط آن‌ اثرگذار است‌، خاطرنشان‌ کردند: تنها راه‌ حفظ و ماندگاری این‌ بنای با عظمت‌ حاکمیت‌ دین‌ در ایران‌، ادامه‌ تلاش‌ و مجاهدت‌ علمای دین‌ و روحانیت‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری، تلاش‌ در جهت‌ فراگیری و مطالعه‌، تعلیم‌ و تبلیغ‌، و جلب‌ اعتماد و ایمان‌ مردم‌ با عمل‌ صالح‌ و با اخلاص‌، را سه‌ عرصه‌ اساسی برای مجاهدت‌ و تلاش‌ علماء و روحانیون‌ برشمردند و افزودند: باید با برنامه‌ریزی در این‌ سه‌ عرصه‌ و برطرف‌ کردن‌ کمبودها، برای تحکیم‌ بیش‌ از پیش‌ بنای حکومت‌ اسلامی تلاش‌ شود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای از جمله‌ ویژگیهای روحانیت‌ شیعه‌ را به‌ روز و همراه‌ با زمان‌ بودن‌ دانستند و تأکید کردند: علما و روحانیون‌ باید با آشنایی با افکار نو در مسایل‌ مختلف‌ به‌ افکار، شبهات‌ و سؤالات‌ نسل‌ جوان‌ به‌ عنوان‌ مخاطب‌ اصلی روحانیت‌، پاسخگو باشند.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ این‌ که‌ جمهوری اسلامی ایران‌ و شعارهای آن‌، از عمده‌ دلایل‌ گسترش‌ حرکت‌ و بیداری اسلامی در دنیاست‌، افزودند: قدرت‌ معنوی جمهوری اسلامی به‌ برکت‌ وجود متفکرین‌ و علمای بزرگ‌ و همچنین‌ پیشرفت‌ روزافزون‌ سیاسی ایران‌ در دنیا، دشمنان‌ و قدرتهای جهانی را به‌ وحشت‌ انداخته‌، لذا آنها تلاش‌ دارند تا مانع‌ این‌ حرکت‌ شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی با اشاره‌ به‌ تبلیغات‌ و اقدامات‌ دستگاههای تبلیغاتی وابسته‌ به‌ صهیونیستها و سیستمهای جاسوسی جهانی برای ایجاد اختلاف‌ و دودستگی در ایران‌ تأکید کردند: وظیفه‌ مهم‌ علماء و روحانیون‌ زنده‌ نگه‌ داشتن‌ روح‌ وحدت‌ و نزدیکی و بخصوص‌ روح‌ امید در میان‌ مردم‌ بویژه‌ نسل‌ جوان‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای در پایان‌ خاطرنشان‌ کردند: به‌ فضل‌ پروردگار و با طراحی و زمینه‌سازی مناسب‌، کارهای بزرگ‌ اسلامی با همت‌ و حرکت‌ علمی و فرهنگی روحانیون‌ و طلاب‌ جوان‌ در آینده‌ محقق‌ خواهد شد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ مروج‌ نماینده‌ ولیفقیه‌ و امام‌ جمعه‌ اردبیل‌ با اشاره‌ به‌ رسالت‌ بزرگ‌ روحانیت‌ در طول‌ تاریخ‌ برای گسترش‌ دین‌ و مقابله‌ با تحرکات‌ فرهنگی، عقیدتی و سیاسی دشمنان‌، گزارشی از وضعیت‌ روحانیون‌ و حوزه‌های علمیه‌ در استان‌ اردبیل‌ بیان‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی