news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/04/16

دیدار بسیجیان استان همدان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب  صبح امروز در دیدار هزاران نفر از بسیجیان استان همدان تأکید کردند: ملت ایران با اتّکا به عقل و اراده، تکیه بر جوانان پرشور مؤمن و استفاده از ۲۵ سال تجربه‌ی موفق، ایران عزیز را به کشوری نمونه تبدیل خواهد کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صفا و اخلاص را ویژگی ذاتی جوانان مؤمن بسیجی و دیگر جوانان برشمردند و افزودند: ملت ایران با تکیه بر ایمان و اخلاص و بصیرت، انقلاب اسلامی را به عنوان یک معجزه‌ی عظیم اجتماعی به پیروزی رساند و ایران را از پایتخت اقتدار منطقه‌ای آمریکا  به قله‌ی رفیع عزت و اسلام‌خواهی و پایداری مبدل ساخت.
ایشان با اشاره به رشد و پیشرفت مستمر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دشمنان این کشور امروز از سال‌های اول انقلاب عصبانی‌تر هستند، چرا که ملت ایران و جوانان پرشور، مصمّم و بانشاط کشور، هر روز در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی پیشرفت بیشتری می‌کنند و همه‌ی تهدیدهای نظامی، اقتصادی و سیاسی دشمن نیز در مقابل عزم و اراده‌ی ملت به جایی نمی‌رسد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  با اشاره به بی‌اعتنایی ملت ایران به جنجال‌سازی رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها، جوانان و دستگاه‌های مختلف را به مبارزه‌ی هوشیارانه و صحیح با پدیده‌هایی همچون اعتیاد، بی‌بندوباری، انحرافات اجتماعی اخلاقی و برخی تحرکات سیاسی فراخواندند و افزودند: بر اساس اطلاعات موجود، تردیدی وجود ندارد که دست‌ها و مغزهای پیچیده و توطئه‌گر دشمنان در پشت پرده‌ی این مسائل فعال هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  نهادینه‌شدن آزادی و استقلال را دو دستاورد مهم انقلاب اسلامی دانستند و خطاب به همه‌ی جوانان کشور افزودند: با وجود دستاوردهای ارزشمند مادی و معنوی ۲۵ سال اخیر، ما هنوز در آغاز راه هستیم و باید با حفظ و تقویت روحیه‌ی کار و تلاش، خسته‌نشدن از دشواری‌ها، سازندگی مستمر در عرصه‌های مختلف و به‌کارگیری عقل و تدبیر، تأمین عدالت اجتماعی و صیانت از اخلاق عمومی، راه پرفراز و نشیب دست‌یابی به قله‌های رفیع پیشرفت را بپیماییم و ضمن ارائه‌ی یک کشور نمونه و پیشرفته به جهانیان ثابت کنیم که اسلام عزیز می‌تواند همه‌ی نیازهای مادی و معنوی جوامع بشری را تأمین کند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان  به تحلیل اوضاع عراق پرداختند و با اشاره به گیر افتادن آمریکایی‌ها در عراق افزودند: آمریکایی‌ها علاوه بر تحمل هزینه‌های سنگین انسانی و مادی در عراق، در برنامه‌ریزی‌های خود دچار تناقضات فراوانی شده‌اند، به گونه‌ای که در هر زمینه‌ای برای تأمین منافع خود برنامه‌ریزی می‌کنند، عملاً درگیر مشکلات بیشتری می‌شوند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  با تأکید بر این‌که ایران انگیزه‌ای برای معارضه با دولت کنونی عراق ندارد، افزودند: این دولت با انتخاب مردم روی کار نیامده است، اما می‌تواند روشی را در پیش گیرد که مردم را به خود متمایل کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تلاش مستمر برای ایجاد فاصله‌ی بیشتر با آمریکا»، «برگزاری انتخابات آزاد در موعد مقرر» و «مقابله‌ی جدی با اشغال‌گران» را سه شرط اصلی موفقیت دولت فعلی عراق در جلب حمایت مردم این کشور برشمردند و افزودند: حضور نامشروع اشغال‌گران آمریکایی و انگلیسی، هر ساعت نفرت مردم عراق را بیشتر می‌کند، چرا که این ملت در یک سال اخیر ماهیت حقیقی ادعاهای اشغال‌گران را در زندان ابوغریب، بمباران شهرها و کشتار مردم کاملاً درک کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به محاکمه‌ی صدام تأکید کردند: به راه انداختن ۸ سال جنگ بر ضد ایران باید مهم‌ترین نکته‌ی کیفرخواست دیکتاتور سابق عراق باشد، چرا که این جنگ هم بر ملت ایران و هم بر ملت عراق تحمیل شد و بخش عظیمی از منابع دو کشور را نابود کرد.
ایشان با اشاره به روابط صمیمانه‌ی دو ملت ایران و عراق در طول تاریخ افزودند: ایران کاری به دادگاه صدام ندارد و معتقد است ملت عراق باید پیگیر جرم نابخشودنی صدام در به راه انداختن ۸ سال جنگ تحمیلی باشد، چرا که صدام عراقی‌ها را بر ضد ملت دوست و برادر یعنی ملت ایران وارد جنگ کرد و از این طریق خسارات و تلفات فراوانی بر ملت و کشور عراق نیز وارد آورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با یادآوری مشارکت آمریکایی‌ها و برخی کشورهای دیگر در جرائم صدام افزودند: آمریکا یکی از مجرم‌ترین شرکای صدام در جنگ تحمیلی است، چرا که دیکتاتور عراق در همه‌ی سال‌های جنگ با ایران از کمک‌های دولت‌های مختلف آمریکا کاملاً سود می‌برد و با چراغ سبز آمریکایی‌ها جنایات خود را انجام می‌داد.
 
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب  سردار کیانی -فرمانده منطقه مقاومت بسیج استان همدان- گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و سازندگی بسیج بیان کرد.
سردار کیانی با اشاره به حضور ۳۳۰ هزار بسیجی در ۲۲۴۰ پایگاه مقاومت و تشکیل ۶۱ گردان عاشورا و الزهراء، آمادگی بسیج استان همدان را برای حضور در عرصه‌های سازندگی و فرهنگی کشور اعلام کرد.
در ادامه‌ی این مراسم، آقای قلعه‌خانی -بسیجی نمونه‌ی کشور- نیز آمادگی بسیجیان استان همدان در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران را اعلام کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی