news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1383/04/16

دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران همدان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  عصر امروز در دیدار هزاران تن از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان استان همدان اعلام کردند: زنده نگهداشتن یاد و نام و راه شهیدان  راهبرد حقیقی ملت ایران برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و عزت و سرافرازی ایران عزیز است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین اهمیت «شهادت و ایثارگری» در حرکت عمومی کشور و جامعه، به تلاش بی‌وقفه‌ی ائمه‌ی هدی علیهم‌السّلام برای زنده نگهداشتن یاد و نام اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام اشاره کردند و افزودند: راه و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام نماد شهادت و ایثار و آگاهی و بصیرت است و به عنوان پرچم حرکت عظیم امت اسلامی باید همواره در اهتزاز باشد و به همین علت است که ائمه‌ی معصومین علیه‌السّلام همواره یاد اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام را در ذهن مردم زنده نگهمی‌داشتند.
ایشان صبر و مقاومت خانواده‌های شهدا را موجب رضایت پروردگار و اجر الهی دانستند و با انتقاد از غفلت برخی گویندگان و نویسندگان که به مسأله‌ی شهید و شهادت نگاهی ناسپاسانه دارند، افزودند: ایران بزرگ برای ادامه‌ی حرکت پیش‌رونده‌ی خود به زنده‌ماندن نام و یاد شهیدان، تجلیل از جانبازان و تکریم خانواده‌های معظم و پرافتخار آنان نیاز حقیقی دارد و هرکسی این حقیقت را نادیده می‌گیرد، به دشمنان ایران خدمت می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  با اشاره به حمله‌ی رژیم بعثی صدام به ایران خاطرنشان کردند: بر اساس نقشه‌های استکباری قرار بود ملت ایران به دست صدام ذلیل و تحقیر شود و اشغال‌گران بعثی همان بلایی را سر ملت ایران بیاورند که امروز اشغال‌گران آمریکایی و انگلیسی سر ملت عراق می‌آورند، اما ملت ایران به برکت رشادت، شهادت و ایثار جوانان برومند خود و صبر و پایداری خانواده‌های مکرم آنان، این توطئه را نقش بر آب کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را بعد از حادثه‌ی کربلا و شهیدان آن حادثه‌ی عظیم در تاریخ اسلام بی‌نظیر خواندند و خاطرنشان کردند: این دلاوران مؤمن، افسانه‌های تاریخ را با عمل و رفتار خود برای ملت ایران تحقق بخشیدند و مردم قدرشناس ایران با تجلیل از این افتخارآفرینان جاودان، راه آنان را که راه تعالی و پیشرفت و سرافرازی است، با قوّت و قدرت ادامه خواهد داد.
 
قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی  آقای ناصری -مدیرکل بنیاد شهید استان- اعلام کرد: استان همدان با تقدیم بیش از هفت‌هزار‌و‌دویست شهید، هجده‌هزار‌و‌هشتصد جانباز و بیش از یک‌هزار آزاده، هشتمین استان کشور از لحاظ تعداد ایثارگران است.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی