news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/07/21

دیدار استفانو پولوس رئیس جمهوری یونان و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز کنستانتین استفانو پولوس رئیس جمهوری یونان و اعضای عالیرتبه هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین آقای خاتمی رئیس جمهور نیز حضور داشت، مقام معظم رهبری از گسترش مناسبات همه‌جانبه بین ایران و یونان استقبال کردند و ضرورت استفاده از زمینه‌های مثبت موجود در روابط دو کشور را برای توسعه همکاریها یادآور شدند.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای بر نبود نقاط منفی در ذهنیت ملت ایران نسبت به یونان تأکید کردند و فرمودند: سوابق فرهنگ و دانش یونانی در تاریخ ایران بسیار درخشان و برجسته است و داد و ستد و همکاریهای علمی و فرهنگی، همواره در سطح وسیعی میان دو کشور وجود داشته است.
مقام معظم رهبری از متفکرین بزرگ ایران و یونان به عنوان پایه گزاران تمدن بشری یاد کردند و فرمودند: مردم ایران و یونان استعداد خود را در مسائل مربوط به فرهنگ و تمدن نشان داده‌اند و بر این اساس می‌توانند زمینه‌های دوستی میان خود را تحکیم بخشند.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای بر ضرورت کامل کردن تمدن کنونی جهان تأکید کردند و فرمودند: ابزارها و مصالح لازم برای کامل کردن تمدن امروز بشر در اختیار ملتهای با فرهنگ است و دو کشور ایران و یونان می‌توانند در این جهت با یکدیگر همکاری کنند.
بر پایه همین گزارش آقای استفانو پولوس رئیس جمهور یونان نیز در سخنانی احساسات دو ملت را نسبت به یکدیگر بسیار مثبت و دوستانه خواند و گفت: ایران و یونان میراث‌دار فرهنگهای غنی هستند و بر همین اساس مسؤولان دو کشور مسؤولیت بیشتری را در قبال مسائل کنونی بشر احساس می‌کنند.
رئیس جمهور یونان همچنین بر اهمیت همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: زمینه‌ها و تواناییهای زیادی برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد و با بسط دادن این زمینه‌‌ها دو کشور می‌توانند در موضوعات گوناگون با یکدیگر همکاری داشته باشند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی