news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/07/13

دیدار سالمین آمور رئیس جمهوری زنگبار و هیأت همراه

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز آقای سالمین آمور رئیس جمهوری زنگبار و اعضای عالی رتبه هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار که دکتر حبیبی معاون اول رئیس جمهوری و میزبان آقای سالمین آمور نیز حضور داشت، مقام معظم رهبری پیوندهای تاریخی بین ملت مسلمان ایران و جامعه اسلامی زنگبار را یادآور شدند و حضور ثمربخش شهروندان شیرازی در میان مردم زنگبار را طی سده‌های گذشته حادثه‌ای به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز توصیف کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تقویت روابط ایران و زنگبار استقبال کردند و ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی و بویژه تانزانیا را که بر پایه وجوه مشترک و فراوان میان دو طرف پی‌ریزی شده است، بسیار خوب دانستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت اهتمام مسلمانان به افزایش سطح دانش خود تأکید کردند و با بیان اهمیت وحدت در جهان اسلام فرمودند: دنیای اسلام امروز بیش از همیشه نیازمند وحدت است و مسلمانان باید دست اتحاد و برادری به یکدیگر بدهند. این اتحاد علیه هیچ کشوری در دنیا نیست اما عاملی مهم و اساسی برای حفظ منافع امت اسلام محسوب می‌شود.
بر پایه همین گزارش آقای سالمین آمور نیز در سخنان خود از امکان ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار خوشوقتی کرد و دیدار از ایران را برای خود و هیأت همراهش بسیار آموزنده و سودمند خواند.
وی همچنین بر مغایرت تبلیغات رسانه‌های خبری غرب با واقعیتهای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و نقش ایران را در کمک به تحکیم وحدت جهان اسلام و افزایش قدرت ایستادگی ملتهای مسلمان در برابر دشمنان حائز اهمیت بسیار دانست.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی