news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1378/06/08

سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع پرشور مردم قائنات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در اجتماع پرشور دهها هزار تن از مردم انقلابی و متدین شهرستان قائنات حضور یافتند و طی سخنانِ هشداردهنده‌ای از مسأله‌دار کردن اذهان عمومی نسبت به اسلام، نظام اسلامی و مسؤولین کشور به عنوان هدف اساسی دشمنان اسلام یاد کردند و دستگاههای مسؤول فرهنگی و تبلیغی را به برنامه‌ریزی فوری برای خنثی‌کردن تلاش دشمن فراخواندند.
مقام معظم رهبری راه خدا را راه تکامل انسان در ابعاد مادی و معنوی دانستند و فرمودند: اسلام عزیز همواره بر ایجاد یک بنای مستحکم برای رسیدن به هدفهای مادی و معنوی تأکید کرده است. جنبه معنوی در آحاد بشر بدون کامل کردن جنبه‌های مادی زندگی ممکن نیست و این مهم با رهبانیت، گوشه‌نشینی و ترک دنیا حاصل نمی‌شود. هدف نظام اسلامی استخراج منابع و رشد دادن استعدادهای انسانی، تأمین رفاه عمومی، پیشرفت کشاورزی و بالا‌بردن فکر و تعقل در میان مردم است و می‌کوشد امنیت، عدالت و روابط حسنه اجتماعی را محقق کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر نامفهوم بودن جنگ قدرت در نظام اسلامی تأکید کردند و فرمودند: کسانی که اهل سلوک طریق خدا هستند، بر سر قدرت جنگ نمی‌کنند، بلکه تمامی هم و غم آنان دستیابی به هدفهای خدایی است؛ بنابراین مردم مؤمن و متدین ایران اسلامی که دل در گرو دین دارند می‌توانند یقین کنند که با عمل به مقررات نظام اسلامی، راه خدا را می‌پیمایند و وظائف دینی و ایمانی خود را بر طبق خواسته اسلام انجام می‌دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی اهمیت تدین و دینداری آحاد مردم و بویژه جوانان در ایران اسلامی را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: جوانانی که پایبندی و تعبد خود را روز به روز به دین بیشتر کنند، قادر به ایفای نقش در نظام اسلامی خواهند بود؛ اما جوانی که اسیر شهوات، اعتیاد، تصورات و افکار باطل است، نمی‌تواند در جامعه زنده و پرنشاط ما ایفای نقش کند.
مقام معظم رهبری جوان بودن اکثریت قاطع ملت ایران را یک امتیاز بزرگ دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام روی جوان بودن ملت ایران و فراوانی جوانان در این کشور حساب باز کرده‌اند زیرا از جوانان سیلی خورده‌اند و می‌دانند که اگر نیروی جوان کشور اراده دفاع از منافع کشورش را داشته باشد، آنها برای حمله به منافع ملت ایران با مشکل جدی مواجه خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان ترس و وحشت دشمن از جوانان ایران اسلامی فرمودند: اگر نیروی جوان ما اراده خود را برای دفاع از دین و ارزشهای دینی نشان دهد، هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر چنین اراده قاطعی ایستادگی کند لذا دشمن برنامه‌های سیاسی و تبلیغاتی خود را متمرکز کرده است تا شاید بتواند نسل جوان ما را از راه خدا منصرف و منحرف سازد و این خود یک هدف عمده در تبلیغات و توطئه‌های سیاسی دشمن علیه نظام اسلامی محسوب می‌شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ترویج اعتیاد، شهوات، افکار و وسوسه‌های بیهوده را از جمله روشهای دشمن برای ضربه زدن به عامل تحرک ملت ایران دانستند و فرمودند: برداشت بنده و تجربه ملت ایران، این است که دشمن با وجود تمامی برنامه‌ریزیها و هزینه‌هایی که متحمل می‌شود، این بار نیز به برکت ایمان جوانان، اتحاد ملت و دست قدرتمند الهی که پیوسته از این ملت حمایت کرده است تودهنی خواهد خورد.
مقام معظم رهبری اهتمام بخشهای مختلف کشور به انجام وظایفی که به عنوان بار امانت الهی بر دوش خود احساس می‌کنند، مغتنم و ارزشمند خواندند و فرمودند: دستگاههای فرهنگی، تبلیغی، اقتصادی و سیاسی کشور باید برای خنثی کردن و ناکام گذاشتن تلاش خباثت‌آمیز دشمن علیه ایمان و اعتقادات مردم و بویژه جوانان برنامه‌ریزی کنند. و این نسل نوخاسته، جوان، پاک، هنرمند، معصوم و نورانی را در برابر تیرهای زهرآگین دشمنان مصونیت ببخشند و این مهم در کل کشور و برای دستگاههای مختلف، بویژه دستگاههای مسؤول فرهنگی، یک وظیفه فوری، فوتی، مهم و حیاتی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توجه نظام سیاسی کشور و دستگاههای سیاسی داخلی را به ضرورت حفظ وحدت ملی جلب کردند و فرمودند: ملت ایران در سایه وحدت، یکپارچگی و همدلی می‌تواند بر تمامی مشکلات خود و از جمله مشکلات با بیگانگان، مسائل طبیعی و مشکلات سیاسی و اقتصادی فائق شود، بنابراین عناصر سیاسی در دولت و بخشهای مختلف کشور باید هدف خود را بر حفظ همدلی و وحدت ملی متمرکز کنند و از دسته دسته کردن مردم و دامن زدن به اختلافات سیاسی نظیر آنچه برخی قلم به دستهای بیکاره آن را ترویج می‌کنند، بپرهیزند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح موضوعاتی برای وانمود کردن تقابل چپ و راست در برابر یکدیگر را از جمله مطالب بیهوده و مضر برای ملت ایران توصیف کردند و فرمودند: اسلام اختلافات و دودستگیها را به هیچ وجه به رسمیت نمی‌شناسد، بنابراین دشمنی و بغض و اختلاف تنها خواست دشمن است. از نظر سلام، ایمان به خدا، تقوا در عمل و گفتار و مجاهدت فی‌سبیل‌الله ملاک و معیار است، و هیچکس نباید خود را به خاطر تقوای بیشتر، بالاتر از دیگران فرض کند و اسلام چنین چیزی را تأیید نمی‌کند. مقام معظم رهبری، ایمان، اتحاد، پیروی از خط امام و پایبندی به ارزشهای اسلامی و انقلابی را لازمه فائق آمدن بر قدرتهای زورگو و سلطه‌گر جهانی دانستند و فرمودند: ملت عزیز ایران به برکت آگاهی، قدرت تفکر و تعقلِ خود و پایبندی به احکام اسلام، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و به فضل پروردگار امید دشمن را برای ضربه زدن به نظام اسلامی به یأس مبدل خواهد ساخت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مردم شهرستان قائنات را مردمی مؤمن، انقلابی، پرشور و دارای سوابق روشن و درخشان در زمینه‌های دینی و انقلابی توصیف کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: این دشتهای وسیع و حاصلخیز، این منابع سرشار و نیروی مستعد انسانی می‌تواند آینده این منطقه را به مراتب بهتر از آنچه که امروز هست، آباد کند و برای این منظور دستگاههای اقتصادی و فنی باید برنامه‌ریزیهای انجام شده را با دقت پیگیری نمایند. بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام اصفهانی امام جمعه شهر قائنات مقدم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را گرامی داشت و بر پیوند مستحکم مردم این منطقه با آرمانهای حضرت امام (ره) و رهبری تأکید کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی