news/content
نسخه قابل چاپ
1383/04/08

دیدار رئیس و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده علوم حدیث با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز در دیدار رئیس و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده‌ی علوم حدیث، با اشاره به اهمیت کلام اهل بیت علیهم‌السّلام و لزوم شناخت ابعاد مختلف احادیث افزودند: پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله در حدیث معروف ثقلین، «کلام خدا و عترت» را به عنوان یادگار خود تا روز قیامت معرفی می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی اهمیت و اعتبار کلمات اهل بیت علیهم‌السّلام است.
ایشان خاطرنشان کردند: با توجه به ابعاد گسترده‌ی احادیث -از جمله احادیث حِکَم و آداب، احادیث فقهی و احادیث تاریخ زندگی ائمه علیهم‌السلام، لازم است آشنایی و تحقیق علمی در خصوص ابعاد مختلف احادیث به صورت تخصصی در مراکز علمی و حوزه‌های علمیه انجام گیرد.
رهبر معظم انقلاب  تهذیب احادیث و شناسایی و تفکیک احادیث تحریف‌شده و ضعیف  از احادیث صحیح را یکی از وظایف مهم مراکز علمی و حوزه‌ها برشمردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین ری‌شهری -رئیس دانشکده‌ی علوم حدیث- به دلیل راه‌اندازی این مرکز علمی تخصصی  تشکر و قدردانی کردند.
 
در این دیدار و پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ری‌شهری -رئیس دانشکده‌ی علوم حدیث- ضمن ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های علمی این دانشکده گفت: با توجه به این‌که در گذشته یک مرکز علمی تخصصی برای تحقیق درباره‌ی احادیث اهل بیت علیهم‌السّلام وجود نداشت، بعد از شکل‌گیری و تأسیس مؤسسه‌ی علمی و فرهنگی دارالحدیث، این دانشکده راه‌اندازی شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی