news/content
نسخه قابل چاپ
1378/03/31

دیدار آقای حسن عبدالله الترابی رئیس مجلس سودان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای حسن عبدالله الترابی رئیس مجلس سودان، مهمترین وجه مشترک روابط ایران و سودان را حکومت اسلامی و تلاش برای گسترش شریعت اسلامی بیان و تأکید کردند: تمام دشمنیهای استکبار با دو کشور ایران و سودان، به دلیل عمل به اسلام است.
مقام معظم رهبری با تأکید بر این که کوتاه آمدن و جلب رضایت مقطعی استکبار، باعث رفع این دشمنیها نخواهد شد، تصریح کردند: استکبار به کمتر از سلطه راضی نیست و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آن را نخواهد پذیرفت و در مقابل استکبار به هیچ وجه انعطاف نشان نخواهد داد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امکان تحقق حاکمیت اسلام و مخالفت با اهداف استکباری را دو ویژگی حاکمیت اسلام برشمردند و افزودند: ما به اسلام افتخار می‌کنیم و تمام تلاش ما این است که حاکمیت حقیقی اسلام را تحقق بخشیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران در روابط خود با کشورهای مختلف، مصالح و منافع دوجانبه را مد نظر دارد و در مقابل انگیزه‌های استکباری خواهد ایستاد، خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه در مقابل غرب در مقام توجیه مواضع و اصول اسلامی خود بر نخواهد آمد، بلکه غربیها باید مواضع غلط خود را اصلاح کنند.
در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری، آقای حسن الترابی رئیس مجلس سودان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کشور خود، به توطئه‌های مختلف دشمنان اسلام اشاره کرد و ضرورت اتحاد بیش از پیش کشورهای اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی