news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتفيلمفيلمفيلمفيلم
نسخه قابل چاپ
1377/02/12

دیدار شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با رهبر انقلاب

دیدار شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار شیخ احمد یاسین رهبر حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ایشان طی سخنانی از مجاهدتهای جوانان مسلمان فلسطین در مبارزه بیامان با رژیم صهیونیستی تجلیل کردند و پیروزی آنان بر اشغالگران صهیونیست را وعده قطعی و تخلف‌ناپذیر خداوند دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار از شیخ احمد یاسین و همرزمانش به عنوان نمایندگان واقعی ملت مسلمان فلسطین و جهادگران خط مقدم جبهه نبرد اسلام علیه کفر و حق علیه باطل یاد کردند و فرمودند: ملت فلسطین، مسلمان است و تنها کسانی که به نام اسلام سخن میگویند و عزت فلسطین را میخواهند، نمایندگان واقعی ملت فلسطین محسوب میشوند، بنابراین کسانی که برای ذلیل کردن فلسطین تلاش کرده‌اند، حق ندارند به نام با عظمت فلسطین حرف بزنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر مبارزه ایران اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان زاییده سرطانی استعمار در سرزمین اسلامی فلسطین تأکید کردند و فرمودند: ملت ایران مصمم است موضع دقیق و درست خود را در مورد فلسطین حفظ کند و مشکلات ناشی از این موضعگیری را لطف و خیری از سوی پروردگار متعال میداند. ما در حد توان خود به مبارزان مسلمان فلسطین کمک خواهیم کرد و هیچ فشار سیاسی و تبلیغی نیز ملت ایران را از تأیید مبارزان مسلمان فلسطینی باز نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی مجاهدان در راه حق را حتمی و مسلم دانستند و فرمودند: مادامی که جهاد در راه خدا وجود داشته باشد هیچ تدبیر، ترفند و سیاستی و هیچ حربه‌ای نمیتواند بر مجاهدان و جهاد آنان غلبه کند و تا هنگامی که چنین روحیه‌ای بر مبارزان فلسطینی حاکم است، پیروزی بر دشمن قطعی خواهد بود.

مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن مسأله فلسطین را ضروری دانستند و فرمودند: سیاست آمریکا، صهیونیستها و استعمارگران این است که مسأله فلسطین به فراموشی سپرده شود و برای مقابله با این سیاست استعماری، مسلمانان باید مسأله فلسطین را همواره زنده نگهدارند. امروز دولت غاصب صهیونیستی با تضادهای فراوانی مواجه است و در درون خود مشکلات فراوانی دارد و بدون تردید با قطع حمایتهای آمریکا از این مولود استعمار، صهیونیستها سقوط خواهند کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل حکومت فلسطین را امری ممکن و واقعی برشمردند و فرمودند: وقوع برخی پدیده‌ها ممکن است در نظر انسان دور و بعید باشد اما تأسیس حکومت اسلامی در ایران با وجود اهتمام فراوان آمریکا به رژیم پهلوی نشان داد که از بین رفتن رژیم صهیونیستی و حاکم شدن دولت فلسطینی، دیگر یک امر بعید و دور نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد اسلامی مردم فلسطین را مایه عزت اسلام و موجب افتخار ملتهای مسلمان خواندند و در پایان سخنانشان برای سلامتی شیخ احمد یاسین دعا کردند.

در این دیدار رهبر حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز طی سخنانی بر ایستادگی خود و همرزمانش در کنار مردم مسلمان فلسطین تأکید کرد و گفت که مقاومت اسلامی فلسطین حتی از یک وجب خاک فلسطین گذشت نخواهد کرد.

وی گفت: فلسطین جایی نیست که یک حکومت و یا گروه خاص بتواند در مورد سرنوشت آن تصمیم بگیرد و یا بر سر آن با غاصبان قدس، مصالحه کند، فلسطین متعلق به همه مسلمانان است و ما با مقاومت خود در این راه یا به شهادت میرسیم و یا سر انجام قدس شریف را آزاد خواهیم کرد.

شیخ احمد یاسین همچنین از کمکها و حمایتهای بیدریغ ملت مسلمان ایران از مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و قرن آینده را متعلق به اسلام و مسلمانان دانست.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی