news/content
نسخه قابل چاپ
1377/01/31

دیدار روژه گارودی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روژه‌گارودی مسلمان مبارز فرانسوی با ایشان، طی سخنانی از مبارزه با صهیونیستها و حامیان آنها به عنوان یک وظیفه بزرگ معنوی و الهی یاد کردند و شجاعت و خستگی‌ناپذیری روژه‌گارودی را در این مبارزه، ستایش‌برانگیز دانستند.
مقام معظم رهبری، دشمنی ایران اسلامی با آمریکا و صهیونیسم را مبتنی بر اصول منطقی و مبانی اسلامی خواندند و فرمودند: بر مبارزه ضد‌آمریکایی و ضد‌صهیونیستی ملت ایران، هیچ تعصب نژادی و مذهبی حاکم نیست.
اگر آمریکا مستکبر نبود و صهیونیستها دست به این جنایات شرم‌آور نمی‌زدند، ما چنین مواضعی را در مقابل آنها نداشتیم. ما نسبت به یهود هیچگونه تعصب و نگاه بدبینانه‌ای نداریم و یهودیان با راحتی و آسایش در ایران اسلامی زندگی می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر مواضع مشترک و وجوه تشابه صهیونیستها و نازیها و رفتار نژادپرستانه آنها با دیگران تأکید کردند و فرمودند: امروز در رفتار آمریکا و اروپا در حقیقت در تمدن مادی، یک تناقض بزرگ وجود دارد. آنها برخورد نژادپرستانه نازیها علیه یهودیان را تقبیح می‌کنند اما صهیونیستها را که وجوه مشترک و مشابهی با نازیها دارند، مورد حمایت قرار می‌دهند. زشتی حمایت از صهیونیستها کمتر از حمایت از آلمان نازی و هیتلر نیست و تمدن مادی آمریکا و اروپا برای این تناقض بزرگ، پاسخی ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی رفتار نازیها و صهیونیستها را تقبیح کردند و فرمودند: تردیدی نیست که ملتهای آمریکا، اروپا، کانادا و برخی از کشورهای دیگر از وضع موجود و نقش تعیین‌کننده صهیونیستها در مسائل زندگی خود به شدت ناراضی هستند. امروز صهیونیستها حقیقتاً برای ملتها یک بلا و آفت محسوب می‌شوند و هر کسی که برای حقیقت، اصالتهای انسانی و معنویات ارزش قائل است، باید در مقابل این پدیده شوم قرار گیرد.
مقام معظم رهبری با تأکید بر قرار داشتن آمریکا در سراشیب انحطاط فرمودند: متأسفانه دولتمردان آمریکا کاملاً تحت تأثیر صهیونیستها هستند و این مسأله بدون شک برای ملت آمریکا زیانبار خواهد بود و از نظر ما قدرتی که بر پایه زورگویی و دخالت در امور کشورها و سلطه بر ملتها بنا شده باشد، دوام نخواهد یافت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محاصره اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را در زندگی مردم و چرخه اقتصادی کشور بی‌تأثیر دانستند و فرمودند: محاصره اقتصادی به سود ماست و به هیچ وجه ملت ایران را از مواضع درست و اصولی خود منصرف نمی‌کند.
ایران اسلامی بیش از هر چیز به نیروهای درونی خود متکی است و محاصره اقتصادی، ملت ما را به تحرک بیشتر وادار می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افق آینده را بسیار روشن و خوب توصیف کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: ما حرکت و تلاش خود را با توکل به خدا همراه کرده‌ایم و این مسأله به ما امید بی‌پایان بخشیده است، بنابراین آینده متعلق به ماست و به هیچ‌وجه بدبین نیستیم.
براساس همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری آقای روژه گارودی طی سخنانی گفت: تمامی اهرمهای قدرت در آمریکا در دست صهیونیست‌هاست و مطبوعات، رادیو و تلویزیونها و سینمای آمریکا تحت سلطه صهیونیستها قرار دارند. بنابراین به اعتقاد من آمریکا در حال حاضر مستعمره اسرائیل محسوب می‌شود.
گارودی، سیاست آمریکا را در جهان مبتنی بر یکتاپرستی بازار و حکومت پول توصیف کرد و در پایان سخنانش ضرورت مبارزه جدی ملتهای مسلمان و دولتهای اسلامی با سلطه آمریکا و اسرائیل را مورد تأکید قرار داد.
یادآور می‌شود روژه گارودی مبارز مسلمان فرانسوی اخیراً به دلیل افشاگری علیه صهیونیستها در فرانسه محاکمه و به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی