news/content
نسخه قابل چاپ
1376/12/16

دیدار رئیس جمهور روسیه سفید و هیأت عالیرتبه همراه وی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز آقای الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور روسیه سفید و هیأت عالی‌رتبه همراه وی را به حضور پذیرفتند.
رئیس جمهور روسیه سفید در این دیدار از امکان دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک فرصت مغتنم برای خود و هیأت همراهش یاد کرد و اطمینان داد که کشورش بر اجرای پیمانها و قراردادهای خود با جمهوری اسلامی ایران پای خواهد فشرد.
آقای لوکاشنکو بر مخالفت روسیه سفید با یک قطبی شدن جهان تأکید کرد و رهبر معظم انقلاب را در جریان توافق دو کشور برای افزایش حجم مبادلات خود به پنج برابر سطح موجود و نیز مقابله طرفین با هرگونه عوامل بازدارنده در سر راه همکاری‌های رو به گسترش میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه سفید قرار داد.
در این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی رئیس جمهور نیز حضور داشت مقام معظم رهبری افزایش مبادلات اقتصادی و تقویت همکاری‌های دوجانبه را برای دو کشور سودمند خواندند و فرمودند: ما به کشورهایی که با استقامت و صراحت، منافع صحیح و عادلانه خود را دنبال می‌کنند، علاقه‌مندیم و از افزایش همکاری‌ها و مناسبات خود با کشور مستقل روسیه سفید استقبال می‌کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر اهمیت همکاری نزدیک‌تر دو کشور در عرصه بین‌المللی تأکید کردند و فرمودند: ایران اسلامی، یک قطبی شدن جهان و تبعیت ملتها از یک قدرت متمرکز را هیچگاه قبول نکرده است و ملت ایران از کشورها و دولتهایی که چنین وضعیتی را نپذیرند استقبال می‌کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملتها را در خانواده بین‌المللی دارای حقوقی یکسان دانستند و در پایان سخنانشان تصریح کردند که دنیا به سمت استقلال هر چه بیشتر ملتها و کشورها پیش می‌رود و همین مسأله ایجاب می‌کند که کشورهای معتقد به رعایت شئون انسانی ملتها، هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی