news/content
نسخه قابل چاپ
1376/12/02

دیدار مسئولان اداری و اجرایی استان هرمزگان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار مسؤولان اداری و اجرایی استان هرمزگان با ایشان طی سخنانی ضرورت تلاش مخلصانه، توأم با عشق و احساس را به آنان یادآور شدند و از خدمات دلسوزانه مسؤولان و کارکنان دولت در جهت حل مشکلات مردم صمیمانه تشکر کردند.
مقام معظم رهبری، احساسات پاک، شیفتگی و عشق و علاقه مردم هرمزگان و جزایر این استان به نظام اسلامی و امام (رض) را با وجود کمبودها و مشکلات پیش روی آنها ستایش‌برانگیز خواندند و به مسؤولان اداری و اجرایی استان هرمزگان توصیه کردند که حل مشکلات این مردم خوب، دوست‌داشتنی و پیوندخورده به انقلاب و نظام اسلامی را مورد توجه ویژه‌ خود قرار دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ضرورت اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جهت حل مشکلات فرمودند: با اجرای کارها و طرحهای پیش‌بینی شده و پیگیریهای لازم تردیدی نیست که مردم و بویژه فقرای استان هرمزگان از آن خیر و برکت خواهند برد و از همه مسؤولان ذی‌ربط توقع و انتظار دارم که در انجام این کارها جدیت به خرج دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از کشاورزی، صنایع تبدیلی و صیادی به عنوان سه بخش اصلی برای حل مشکلات استان هرمزگان یاد کردند و فرمودند: کشاورزی در این استان باید با حمایت دولت و با گرایش صادراتی مورد توجه قرار گیرد. و می‌توان امیدوار بود که با حسن عمل در این بخش، تجارت سالم به آن‌سوی آبها تقویت شود و با برنامه‌ریزی دقیق، پشتیبانی جدی و تلاش لازم، یک تحول اساسی برای استان به وجود آید.
مقام معظم رهبری صنایع تبدیلی را مکمل بخش کشاورزی دانستند و با تأکید بر ضرورت استحصال مواد غذایی کشور از آبهای خلیج فارس فرمودند: حل مشکلات، راههای کاملا روشنی دارد و دولت نیز با جدیت و پشتکار وظایف خود را در پیمودن این راهها انجام می‌دهد، اما در عین حال نباید توقع داشت که دولت مشکلات را فردا حل کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جایگاه جغرافیایی و استراتژیکی استان هرمزگان و شهر بندرعباس را حائز اهمیت دانستند و فرمودند: حضور با نشاط و شورانگیز مردم در استانهای ساحلی می‌تواند تأثیر منفی مضاعفی در روحیه دشمنان ما داشته باشد و ما خدا را شکر می‌کنیم که در هر نقطه‌ای از کشور ما زمینه‌ها، آمادگیها و استعدادهای مقابله با دشمن متناسب با دشمنی است که در آن ناحیه وجود دارد، بنا بر این لطف الهی در این خصوص بسیار قابل تأمل، تدقیق و تدبر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی از مناطق مجاور دریا به عنوان نقاط حساس کشور یاد کردند و فرمودند: بحمدالله نظام اسلامی، هیچ تهدیدی را نسبت به ملت ایران احساس نمی‌کند و تا کنون نیز قدرتهای شیطانی در هر اقدامی علیه ایران اسلامی تودهنی محکمی را از جوانان دلاور ایران و بویژه مردم منطقه دریا خورده‌اند و از این پس نیز هر اقدام خصمانه‌ای یک عکس‌العمل سخت را به دنبال خواهد داشت.
مقام معظم رهبری روحیه بانشاط، عمق ایمان و عشق و علاقه مردم به انقلاب اسلامی را ذخیره‌ای برای هماوردی سیاسی نظام اسلامی با دشمن توصیف کردند و در پایان سخنانشان ضرورت برخورد مهربانانه، محترمانه و توأم با تبیین و توجیه با مردم و جلب رضایت مراجعین را به مسؤولان اداری و اجرایی استان هرمزگان گوشزد کردند.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آقای مهندس معین استاندار هرمزگان گزارشی از وضع موجود این استان از لحاظ ترکیب جمعیتی و اقتصادی و نیز مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند ارائه کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی