news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/20

دیدار آقای برنارد ویه‌را رئیس‌جمهور گینه بیسائو با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز آقای برنارد ویه‌را رئیس‌جمهور گینه بیسائو را به حضور پذیرفتند.
آقای ویه‌را در این دیدار سخنان مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه کنفرانس اسلامی را ستود و گفت: سران کشورهای اسلامی که در این اجلاس حضور داشتند، بیانات جنابعالی را تحسین کردند؛ زیرا تأکید اصلی آن بر آشتی و نزدیکی کشورهای اسلامی به یکدیگر بود.
وی افزود: ما از نزدیک شاهد موفقیت انقلاب اسلامی در ایران هستیم و پیشرفت این انقلاب را برای جهان سوم و ستمدیدگان دنیا بسیار مغتنم می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم روابط نزدیکتری با ایران داشته باشیم.
رئیس جمهور گینه بیسائو همچنین از مقام معظم رهبری درخواست کرد که برای موفقیت دولتش در حل مشکلات پیش روی این کشور دعا کنند.
در این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تمایل ایران اسلامی را برای گسترش ارتباطات خود با گینه بیسائو خاطر‌نشان کردند و فرمودند: گسترش روابط با کشورهای آفریقایی یک سیاست ثابت ایران در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بوده است؛ زیرا دلهای پاکی که در آنجا وجود دارد، مسائل کشور ما را به خوبی درک می‌کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: ما معتقد به همکاری صمیمانه و دوستانه با کشورهای اسلامی و تحت ستم هستیم و اطمینان داریم که اگر کشورهای مسلمان به یکدیگر نزدیک باشند، می‌توان کارهای بزرگی را به انجام رساند.
مقام معظم رهبری همچنین همبستگی و همدلی حقیقی میان کشورهای عضو کنفرانس اسلامی را عامل مهمی در پاسخگویی به بسیاری از مشکلات جهان اسلام دانستند و اجلاس سران کنفرانس اسلامی در تهران را فرصتی برای حل و فصل مشکلات جهان توصیف کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی