news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/19

دیدار آقای عمرالبشیر رئیس جمهور سودان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای عمرالبشیر رئیس جمهور سودان را که جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران بسر می‌برد به حضور پذیرفتند.
این دیدار در فضایی آمیخته با تفاهم، دوستی و اتفاق نظر انجام شد و آقای عمرالبشیر گزارشی از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور خود را به استحضار معظم‌له رساندند. رئیس جمهور سودان ریاست کنفرانس اسلامی از سوی جمهوری اسلامی را در سه سال آینده موجب خوشحالی و بروز امیدهای فراوان امت اسلام دانست و اظهار امیدواری کرد که در شرایط جدید جهان اسلام بتواند به وحدت واقعی که نیاز امروز ملتهای مسلمان است دست یابد.
آقای عمرالبشیر همچنین توطئه‌های گوناگون آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشور انقلابی سودان را تشریح کرد و آمادگی ملت و دولت سودان را برای ایستادگی و مقاومت در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا و تجاوزات نظامی بیگانگان به جنوب این کشور مورد تأکید قرار داد. وی در اظهارات خود اقدامات کشورش را برای استخراج مخازن نفت سودان یادآور شد و از گامهای بلند دولت متبوع خود در جهت دستیابی به خودکفایی خبر داد.
مقام معظم رهبری نیز در این دیدار تمسک سودان به اسلام در مقابله با توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را موجب تمایز و برجستگی این کشور در جهان اسلام دانستند و از ایستادگی و مقاومت به عنوان یک تجربه موفق و مشترک ایران و سودان یاد کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حضور صهیونیستها در مناطق جنوبی سودان و دخالت آنها در مسائل این منطقه را به زیان ملتهای همسایه و همجوار ارزیابی کردند و فرمودند: اگر صهیونیستها در جنوب سودان استقرار پیدا کنند این مسأله به زیان جهان اسلام تمام خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین پیشرفت دولت سودان را در زمینه استخراج منابع نفت این کشور، یک خبر مسرت‌بخش توصیف کردند و اهمیت توسعه همکاریهای دو کشور را در جهت مصالح و منافع جهان اسلام یادآور شدند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی