news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/19

دیدار آقای امامعلی رحمانف رئیس جمهور تاجیکستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب آقای امامعلی رحمانف رئیس جمهور تاجیکستان را به حضور پذیرفتند.
آقای رحمانف در این دیدار تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و آرامش در تاجیکستان را تحسین برانگیز خواند و گفت که نقش سازنده و تعیین‌کننده ایران اسلامی در اعاده صلح و ثبات به تاجیکستان در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.
وی از برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران ابراز خوشوقتی کرد و خواستار توسعه روابط برادرانه و دوستانه دو کشور در تمامی زمینه‌ها شد.
مقام معظم رهبری در این دیدار همزبانی و فرهنگ مشترک ایران و تاجیکستان را یکی از نعمتهای بزرگ الهی به ملتهای دو کشور خواندند و فرمودند: زبان مشترک ارث تاریخ و طبیعت و یک گنج ذی‌قیمت برای ملتهای ایران و تاجیکستان است و ما اهمیت و ارزش فراوان برای آن قائل هستیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دوستی کشور بزرگ، مستقل و عزیز ایران اسلامی را برای تاجیکستان مهم ارزیابی کردند و فرمودند: تاجیکستان امتداد و ریشه تاریخی ملت ایران است و همزبانی دو کشور به معنای خویشاوندی نزدیک دو طرف است. رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه آقای امامعلی رحمانف را به ضرورت جدی گرفتن مسأله صلح و تلاش برای حفظ آن جلب کردند و فرمودند: تاجیکستان یکی از زادگاههای تمدن اسلامی است و این امتیاز بسیار بزرگی برای آن کشور محسوب می‌شود.
ولی امر مسلمین، جنگ را برای تاجیکستان مصیبت‌بار و صلح و برادری را یک نیاز جدی برشمردند و توجه به احساسات اسلامی مردم این کشور را یک عامل اساسی برای در امان ماندن تاجیکستان از تهدیدهای دشمنان توصیف کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی