news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/19

دیدار آقای حیدر علی‌‌اف رئیس جمهوری آذربایجان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب آقای حیدر‌ علی‌‌‌اف رئیس جمهوری آذربایجان و هیأت همراه وی را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار مقام معظم رهبری مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی و نیز موقعیت جغرافیایی دو کشور را عامل تعیین‌کننده‌ای در برقراری ارتباطات نزدیک میان ایران و جمهوری آذربایجان دانستند و فرمودند: تجربه ملت ایران، ضرورت ایستادگی در برابر زورگویی و فشار قدرتهای سلطه‌گر را به ملتهای مسلمان و کشورهای دوست گوشزد می‌کند.
مقاومت، آسان نیست و دردسرهایی دارد؛ اما اگر مقاومت نشود، در دراز‌مدت دردسرهای بزرگتری پدید خواهد آمد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صهیونیستها را عناصری خطرناک و غیرقابل اعتماد خواندند و فرمودند: هر دولت اسلامی که به صهیونیستها اعتماد کند، قطعاً ضربه خواهد خورد زیرا مرام آنها فتنه‌انگیزی میان دوستان مسلمان است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تکیه بر ایمان اسلامی مردم جمهوری آذربایجان را لازمه موفقیتهای بزرگ هر دولتی در این کشور توصیف کردند و فرمودند: آرزو و خواست جمهوری اسلامی ایران این است که مردم مسلمان آذربایجان بتوانند سازندگی را به بهترین وجه ممکن در کشور خود به انجام برسانند و برای این کار باید روی مردم این جمهوری که شیعیان خالصی هستند، برنامه‌ریزی و تکیه شود.
مقام معظم رهبری همچنین از تبلیغات دروغین و خلاف واقع در برخی از رسانه‌های ارتباط جمعی جمهوری آذربایجان انتقاد کردند و از رئیس جمهور این کشور خواستند که از نفوذ خود برای جلوگیری از تبلیغات خصمانه علیه ایران استفاده کنند.
بر پایه همین گزارش در این دیدار آقای حیدر علی‌اف، جمهوری آذربایجان را جزء جدایی ناپذیر از دنیای اسلام خواند و گفت: کشور من مستقل است و دین و ایمان خود را هیچگاه از دست نخواهد داد.
وی بر اراده دولت متبوع خود برای توسعه روابط همه‌جانبه با ایران اسلامی تأکید کرد و گفت: ما نیز همچون برادران ایرانی خود صهیونیستها را برای عموم مسلمانان خطرناک می‌دانیم و معتقدیم که صهیونیزم دشمن عمومی ما مسلمانان است.
رئیس جمهوری آذربایجان در سخنان خود همچنین از حضور در اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران اظهار خوشوقتی کرد و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مراسم افتتاحیه کنفرانس اسلامی پرمغز و اندیشمندانه و مایه مباهات خواند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی