news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/18

دیدار آقای حافظ اسد رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز آقای حافظ اسد رئیس جمهور سوریه را که جهت شرکت در هشتمین اجلاس سران کنفرانس اسلامی در تهران به سر می‌برد، به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار، حضور آقای حافظ اسد را در ایران اسلامی گرامی داشتند و اظهار امیدواری کردند که کنفرانس اسلامی با حضور سران و مقامات عالیرتبه جهان اسلام بتواند به نتایج ارزنده‌ای که متضمن منافع امت اسلام باشد، دست یابد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سوریه را محور مبارزات ضد صهیونیستی و یک کشور خط مقدم در برابر اسرائیل غاصب توصیف کردند و کنفرانس اسلامی در تهران را فرصتی مغتنم برای بهره‌گرفتن از امکانات جهان اسلام در جهت مقابله با رژیم غاصب و نامشروع اسرائیل دانستند.
مقام معظم رهبری افزودند: احساس نارضایتی از سیاستهای آمریکا در حمایت بی قید و شرط و همه‌جانبه این کشور از رژیم صهیونیستی، بسیاری از کشورهای اسلامی را فراگرفته است و این امر اکنون به یک عامل وحدت‌بخش میان کشورهای مسلمان تبدیل شده است که آن را باید مغتنم شمرد.
در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید آقای حافظ اسد نیز میزبانی کنفرانس سران اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران را بسیار امیدبخش خواند و گفت: میزبانی ایران امید به نتایج اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران را بسیار افزایش داده است و همین مسأله دلیلی بود که برای اولین بار در کنفرانس اسلامی شرکت کنم.
رئیس جمهور سوریه سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم افتتاحیه اجلاس سران کشورهای اسلامی را بسیار مهم و پرجاذبه توصیف کرد و گفت: خدا را شکر کنیم که سوریه و جمهوری اسلامی ایران، مواضع و دیدگاههای یکدیگر را به خوبی درک می‌کنند، در مسائل مختلف تفاهم دارند و علائق مشترک میان طرفین خدشه ناپذیر است .

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی