news/content
نسخه قابل چاپ
1376/08/06

دیدار آقای رفیق حریری نخست‌وزیر لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز آقای رفیق حریری نخست‌وزیر لبنان و هیأت عالیرتبه همراه وی را به حضور پذیرفتند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که دکتر حبیبی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، از ملت لبنان به عنوان قهرمان دنیای عرب یاد کردند و فرمودند: هر انسان جوانمردی در دنیا، از مردم لبنان و کاری که این ملت اعم از مسلمان و مسیحی در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی انجام می‌دهد، تمجید و تکریم می‌کند و امروز ملت لبنان به عنوان قهرمان دنیای عرب شناخته می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اسرائیل را محصول تجاوز، کشتار و ظلم توصیف کردند و فرمودند: ملت لبنان در دنیای اسلام با گوشت و پوست خود مقاومت را درک کرده است و ایستادگی ملت لبنان در برابر تجاوزات اسرائیل افتخار بزرگی است که در تاریخ جاودانه خواهد ماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی برخورد مثبت دولت لبنان در تأیید و تقویت مقاومت اسلامی را تحسین کردند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران به شدت علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین و لبنان است و از نقش دولت لبنان در تقویت مقاومت اسلامی تجلیل می‌کند و آن را عامل مضاعفی برای برقراری روابط صمیمی و کاری با دولت دوست خود در لبنان می‌داند .
بر پایه همین گزارش آقای رفیق حریری نخست‌وزیر لبنان نیز در این دیدار گزارش کاملی از مذاکرات خود با مقامات مختلف دولت ایران به استحضار رساند و اقدامات عمرانی دولت خود را در پنج سال گذشته تشریح کرد.
وی در سخنان خود توسعه روابط ایران و لبنان را در بسیاری از زمینه‌ها ضروری و با اهمیت خواند و از حمایت مستمر دولت لبنان از مقاومت اسلامی در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی