news/content
نسخه قابل چاپ
1376/07/07

دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج آقا سید مصطفی خمینی(ره) با رهبر انقلاب

دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت مقام و منزلت مرحوم حاج آقا سید مصطفی خمینی، دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به خصوصیات بارز مرحوم سید مصطفی خمینی فرمودند: فرزند ارشد حضرت امام‌(رض) از خصوصیات برجسته‌ای برخوردار بود. او علاوه بر جنبه علمی، استعداد درخشان و جوالی را در فقه و اصول و علوم عقلی از خود در حوزه علمیه نشان داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ذوق و علاقه مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی به شعر و هنر را یادآور شدند و فرمودند: وی تمامی کتابهای برجسته و مطرح زمان خود را خوانده بود. او شخصیتی همه‌جانبه داشت و چنین به نظر می‌رسید که همه خصوصیات مثبت در وجود ایشان در حال رشد و ترقی است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به زهد و پارسایی مرحوم حاج آقا مصطفی خمینی در زندگی پربار او اشاره کردند و در پایان سخنانشان فرمودند: صبر و بردباری حضرت امام خمینی (ره) در فراق حاج آقا مصطفی، چهره آن حضرت را در مقابل دیدگان ملت ایران مانند خورشید فروزان کرد. بنابراین تجلیل از مقام و منزلت حاج آقا مصطفی خمینی در واقع احترام به حضرت امام (رض) و تجلیل از ارزشهای اسلامی و انقلاب محسوب می‌شود.
یادآور می‌شود به مناسبت بیستمین سالگرد شهادت آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی، کنگره بزرگداشت وی روز سی‌ام مهرماه امسال در تالار شیخ مفید قم برگزار می‌شود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی