news/content
نسخه قابل چاپ
1376/03/15

دیدار میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی‌(رض) با ایشان طی سخنانی بر علاقه‌مندی ملتها به اسلام و تنفر آنان از سلطه قدرتهای استکباری تأکید کردند و اسلام ناب و دور از خرافات را بزرگترین تکیه‌گاه ملتها برای ایستادگی در برابر قدرتهای جهانی و تحمل سنگین‌ترین فشارها دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند ایران اسلامی را خاستگاه تمامی مسلمانان جهان برشمردند و با اشاره به حادثه خونین پانزدهم خرداد 1342 فرمودند: برای مردم این حقیقت روشن شده بود که امام خمینی(رض) با همه وجود برای دفاع از کیان و هویت اسلامی در این کشور ایستاده است و همین واقعیت موجب شد که مردم به امام بزرگوار وفادار بمانند و عمیقا به او عشق و محبت بورزند و با حضور مسؤولانه مردم در صحنه، پایه‌های نهضت اسلامی در خرداد 1342 به صورتی مستحکم بر زمین گذاشته شد و 16 سال پس از آن به تدریج یک انقلاب مردمی به تمام معنا در ایران شکل گرفت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای استحکام ایمان اسلامی ملتهای مسلمان در شبه قاره هند و آسیای میانه را با وجود دهها سال فعالیت ضد‌فرهنگی و ضد‌مذهبی انگلیسها در شبه قاره هند و کمونیستها در آسیای میانه خاطرنشان کردند و فرمودند: ملتهای مسلمان دنبال اسلام و دلباخته آن هستند و اسلام را به معنای یک جز اصلی از وجود خود پذیرفته‌اند. گرایش جوانان به اسلام، حتی از پدرانشان نیز بیشتر است و در بسیاری از دانشگاههای جهان، جوانان به نام اسلام شعار می‌دهند. خداوند متعال اسلام را کوثر قرار داده است و گسترش و تعمیق دین خدا در دل مسلمانان روز به روز نیز بیشتر می‌شود و همین امر سبب شده است که هیمنه دستگاههای مستکبر جهانی نتواند مردم مسلمان را در کشورهای مختلف از صحنه خارج کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به دفاع خونین ملت مسلمان بوسنی از هویت اسلامی خود در قلب اروپا اشاره کردند و فرمودند: ملتها از تحمیل خواسته‌های فرامرزی استکبار متنفرند و هیچ ملتی حاضر به پذیرش سلطه ابر‌قدرتی آمریکا نیست. ملتها برای ایستادگی در مقابل دشمن، مجبورند به اسلام و دین خود تمسک کنند و این حقیقتی است که دیر یا زود تحقق خواهد یافت بنابراین علما، شخصیتهای فرهنگی و علمی و انسانهای بزرگ در هر کشور، تکلیف بزرگ و مسؤولیت سنگینی را بر عهده دارند باید حرکت ملت خود را در این راه هدایت کنند و آن را از آسیبها و مشکلات در امان نگهدارند.
مقام معظم رهبری با تمجید از شخصیت ممتاز امام عظیم‌الشأن(رض) فرمودند: امام یک شخصیت برجسته، با عظمت و استثنایی بود و متفکرین، روشنفکران و هنرمندان باید با ملاحظه کار، منش و راه امام، خصوصیات این شخصیت بزرگ را برای جهانیان تبیین کنند.
مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان با استناد به تجربه ملت مسلمان ایران از تمسک به اسلام فرمودند: هر ملتی که بر محور اسلام ناب و دور از خرافات و اسلام ستیزکننده با کفر، شرک و طاغوت گرد آید، می‌تواند در مقابل بزرگترین قدرتهای جهان بایستد و سنگین‌ترین فشارها را نیز تحمل کند و این واقعیت را ملت مسلمان ایران به روشنی نشان داده است.
بر پایه همین گزارش پیش از سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،آقای محمد ‌علی انصاری مسؤول ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(رض) طی سخنان کوتاهی بر انسجام در برنامه‌های مربوط به میهمانان خارجی شرکت‌کننده در این مراسم تأکید کرد و گفت: انقلاب و نظام مقدس اسلامی امروز همچون سنگری مستحکم از ارزشهای ناب و اسلام محمدی دفاع می‌کند و تردیدی نیست که این انقلاب زمینه‌ساز حاکمیت صالحان در سراسر جهان خواهد شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی