news/content
نسخه قابل چاپ
1375/12/23

دیدار مسئولان و خلبانان پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش با فرمانده کل قوا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، عصر امروز در جمع فرماندهان، مسؤولان و خلبانان پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دزفول تأکید کردند: ارتش جمهوری اسلامی و بویژه نیروی هوایی، به معنای واقعی کلمه و برمبنای دلایل روشن، درخور ستایش و تجلیل هستند.
فرمانده کل قوا، پایگاه چهارم شکاری نیروی هوایی را از مراکز مهم فداکاری و مقاومت در جنگ تحمیلی خواندند و با اشاره به قدرت درک و تحلیل نیروهای مسلح فرمودند: احساس شهامت و عدم هزیمت روحی در برابر دشمن، مقاومت و فداکاری و پایبندی به ارزشهای دینی و انقلابی از جمله واقعیاتی است که نیروهای مسلح را قابل ستایش ساخته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به دفاع جانانه نیروی هوایی از نظام اسلامی و ایران عزیز در تمامی سالهای پیروزی انقلاب اسلامی بویژه حماسه دفاع مقدس افزودند: مردم نیز این نیروی فداکار، نجیب، متدین و استوار را دوست دارند و به آن احترام می‌گذارند که نیروی هوایی باید این مهم را قدر بشناسد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین مشکل اصلی جوامع بشری، به انحطاط اخلاقی قشرهای مختلف مردم در جوامع غربی، از جمله نوجوانان و جوانان اشاره کردند و افزودند: وقتی اخلاق و معنویات نباشد، همه چیز حتی پیشرفتهای علمی می‌تواند به جهنمی واقعی برای انسان تبدیل شود، بنابراین مسأله عمده آن است که در مقابل فرهنگی که دستخوش سیاستها و جهت‌گیریهای مادی است و هر روز جهان را بیش از پیش تهدید می‌کند، باید ایستادگی کرد و با تربیت صحیح نوجوانان و جوانان یعنی ارزشمندترین ذخیره کشور، ارزشها را به طور مداوم حفظ و تقویت و ترویج نمود. رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به هدف مهم نظام اسلامی یعنی استقلال فرهنگی در برابر حاکمیت فرهنگ مادی غرب، تصریح کردند: این هدف جز با استقلال اقتصادی، و استقلال اقتصادی جز با استقلال و اقتدار کامل سیاسی به دست نمی‌آید و برای دستیابی به استقلال سیاسی نیز وجود نیروهای مسلح مقتدر، امری کاملا ضروری است. فرمانده کل قوا انتقال تجربیات، دانش، ایمان و اخلاص موجود در نیروهای مسلح به نسل دوم نظامیان انقلاب را مهم ارزیابی کردند و خاطرنشان فرمودند: اگر نیروهای مسلح مجهز به دانش و تجربه، متکی بر کوه تزلزل ناپذیر عواطف مردمی، و پایبند به اخلاقیات و معنویات باشند، ستایش واقعی را بر می‌انگیزند و نیروی هوایی و دیگر نیروهای مسلح باید این ویژگیها را حفظ و تقویت کنند.
در این مراسم سرلشکر شهبازی، رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرتیپ بقایی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارشهایی به استحضار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا رساندند.
گزارشهای دریافتی همچنین حاکیست رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به دزفول در گلزار شهیدان سرافراز این شهر نیز حضور یافتند و با قرائت فاتحه برای آن اسوه‌های ایمان و اخلاص و دلاوری، علو درجات مسألت کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی