news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1383/02/27

سخنرانی رهبر انقلاب در پایان درس خارج فقه در خصوص هتک حرمت عتبات عالیات در عراق

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای -رهبر معظم انقلاب اسلامی- امروز (یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۸۳) در درس خارج خود، تعرض نظامیان اشغال‌گر آمریکایی به مقدّسات مسلمانان و شیعیان  و هتک حرمت عتبات عالیات در عراق را اقدامی گستاخانه، وقیحانه و همراه با حماقت دانستند.
ایشان ضمن اظهار تألم و تأسف شدید از این وقایع تصریح کردند: مطمئناً مردم مسلمان و شیعیان در عراق و دیگر نقاط دنیا در مقابل این تعرض و گستاخی ساکت نخواهند نشست، زیرا این وقایع بسیار مهم است و نباید در مقابل آن‌ها ساکت ماند.
ایشان با تأکید بر این‌که حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السّلام و حضرت سیدالشهدا علیه‌السّلام در اعماق قلوب مسلمانان و شیعیان جای دارند و مرقدهای مطهر آنان دارای جایگاه بسیار والا و خاصی است، افزودند: مسلمانان نمی‌توانند تعرض نظامیان وقیح آمریکایی به این امکان مقدس و گلوله‌باران وادی‌السّلام در نجف را که محل دفن بسیاری از اولیاء، اوصیاء و بزرگان است، تحمل نمایند و این جنایت از نظر دنیای اسلام، شیعیان و ملت ایران محکوم است.
رهبر معظم انقلاب  خاطرنشان کردند: وقاحت آمریکایی‌ها به حدی رسیده است که به رغم این جنایات و هتک حرمت‌ها در عراق، همچنان دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر این‌که تخم نفرتی که آمریکایی‌ها در عراق کاشته‌اند، تا ده‌ها سال محصول تلخ نفرت را به بار خواهد آورد، افزودند: رسوایی اخیر زندان ابوغریب که مشخص شده در زندان‌های دیگر نیز جریان دارد، داغ ننگی بر پیشانی آمریکایی‌ها است که به آسانی پاک نخواهد شد.
ایشان با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر بی‌اطلاعی از ماجرای زندان ابوغریب، آن را یک دروغ آشکار دانستند و خاطرنشان کردند: سردمداران کاخ سفید در حالی چنین آشکار دروغ می‌گویند که صلیب سرخ اعلام کرده است از مدت‌ها قبل مسئولان آمریکایی را در جریان وضع زندان ابوغریب قرار داده بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی  دستگاه هیأت حاکمه‌ی آمریکای را دستگاه نفرت، ظلم و بی‌اعتنایی به کرامت انسان‌ها دانستند و تصریح کردند: ورود آمریکایی‌ها به عراق، ماندن آن‌ها در عراق، رفتارشان با مردم عراق، گماردن یک حاکم آمریکایی در این کشور، شکنجه‌ی زندانیان در زندان‌ها و تعرض اخیر آن‌ها به شهرهای مقدس کربلا و نجف، همه‌ی کارهای غلطی است که پشت سر هم انجام گرفته و آمریکایی‌ها امروز در باتلاق و گندابی گرفتار شده‌اند که هرچه جلوتر روند، بیشتر گرفتار خواهند شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  ارائه‌ی طرح انتقال قدرت در عراق را نیز یک فریب برشمردند و تأکید کردند: سیاست‌مداران و نخبگان عراقی بدانند که هرکدام از آن‌ها که سر کار بیایند و دست‌نشانده‌ی آمریکا باشند، به اندازه‌ی آمریکایی‌ها منفور خواهند بود.
ایشان تصریح کردند: انتقال قدرت واقعی هنگامی است که مردم عراق حق انتخاب داشته باشند و در غیر این صورت، طرحی که از جانب یک نفر و با حمایت آمریکایی‌ها به سیاست‌مداران عراقی دیکته شود، انتقال قدرت به مردم نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با تأکید بر این‌که امروز، دولت آمریکا در عراق و صهیونیست‌های غاصب در فلسطین، مرتکب بزرگ‌ترین جنایات بشری می‌شوند، خاطرنشان کردند: این جنایات در اثبات حقانیت مردم ایران برای انتخاب شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» کافی است.
رهبر معظم انقلاب  با اشاره به ادعای دولت‌های اروپایی مبنی بر حمایت از حقوق بشر، تصریح کردند: اگر دولت‌های اروپایی در این ادعای خود صادق هستند، باید اقدامات و جنایات اخیر آمریکا را صریحاً محکوم نمایند و این محکومیت باید با ارائه و تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل باشد، زیرا در غیر این صورت، ادعای حمایت از حقوق بشر برای ملت‌ها هیچ ارزشی ندارد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی