news/content
نسخه قابل چاپ
1375/06/28

دیدار علما و روحانیون استان آذربایجان غربی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، شب گذشته در دیدار علما و روحانیون استان آذربایجان غربی با ایشان تصریح کردند، وحدت و همدلی و همگامی موجود در اینگونه مناطق، امری ارزشمند و مسبّب خشم دشمنان اسلام است و نشان‌دهنده تلاش هوشمندانه و خردمندانه علمای اهل تشیع و تسنن می‌‌باشد.
مقام معظم رهبری علما را وارثان انبیاء خواندند و افزودند: تحقق این مسؤولیت بسیار سنگین، نیازمند ابزارهایی است که دارا بودن علم دین، مهمترین آنها به شمار می‌‌رود و علم و معرفتی که از انبیاء به ارث می‌‌رسد، در واقع برای ایفاء مسؤولیت سنگین روحانیون و علماست.
حضرت آیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله خامنه‌‌ای حضور علمی، عاطفی و معنوی روحانیون در جوامع انسانی و در میان مردم را شرط لازم تحقق رسالت علما خواندند و فرمودند: روحانیت باید با تفهیم و تبیین دین، مردم را به آرامش روحی، امنیت روانی و قلبی، و عدالت اجتماعی و تأمین سعادت دنیا و آخرت بشارت دهد و آنها را از پیامدهای عمل نکردن به دین خدا انذار کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی مسؤولیت روحانیون را در پاسخ دادن به سؤالات، ابهامات و اقتضاهای گوناگون دنیای امروز، خطیر ارزیابی کردند و افزودند: عمل به این وظایف، در گرو تأمین نیازهای جدید و آگاهی به معارف گسترده‌‌ای است که آشنایی به وضع امروز جهان و تبیین "فلسفه وجودی نظام اسلامی و نیاز بشر به حکومت دینی" از جمله آنها به شمار می‌‌آید.
مقام معظم رهبری، امنیت روانی را نیاز جدی ملت‌ها خواندند و با اشاره به برخی حرکات خلاف عرف جوانان غربی در اعتراض به کمبود امنیت روحی و روانی در آن جوامع گفتند: این ناامنی و تشویش را دین بر طرف می‌‌کند و جوانان مسلمان باید بدانند که پیروی از حرکات کسانی که به دلیل محرومیت از داشتن دین و نا‌امنی روحی به این رفتارها مبادرت می‌‌کنند،خطاست و روحانیت باید این مهم را برای جوانان تبیین کند.
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای، پیروی ملت و مسؤولان ایران را از اسلام، علت اصلی خصومت آمریکا و نظام سلطه با نظام اسلامی خواندند و فرمودند: جمهوری اسلامی ایران امروز تنها کشوری است که بر خلاف عرف رایج دنیا به مقابله با زیاده‌‌‌‌‌خواهی‌های استکبار برخاسته و تا آخر به این وظیفه اسلامی عمل خواهد کرد. مقام معظم رهبری با اشاره به استقبال پرشور ملتها از رئیس جمهور اسلامی ایران در آفریقا، الگو‌پذیری ملتها از انقلاب اسلامی و نفوذ آرمانها و شعارهای ملت مسلمان ایران در توده‌‌های ملتها را عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی توصیف کردند و این امر را یکی دیگر از دلایل دشمنی آمریکا با ملت ایران برشمردند. حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای با تأکید بر لزوم حفظ و تعمیق وحدت موجود در مناطق مختلف کشور به تلاش دشمنان اسلام برای ترویج افکار غلط، متحجر و دور از متن اسلام در مجامع اهل سنت اشاره کردند و افزودند: بحمد‌الله علمای اهل سنت ایران با هوشیاری تلاشهای کسانی که از آمریکا و فاسق و فاجر و ظالم حمایت می‌‌کنند و در مقابل به شیعیان تهمت بدعت‌‌گذاری می‌‌‌زنند، ناکام گذاشته و آنها را مأیوس کرده‌‌اند. مقام معظم رهبری تصریح کردند: لازم است همکاری و تبادل نظر علمای شیعه و سنی بویژه در ابعاد علمی و فقهی نیز گسترده‌‌تر و عمیق‌‌تر شود. در این دیدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب حجت‌‌الاسلام والمسلمین حسنی نماینده ولی‌‌فقیه در استان آذربایجان غربی و حجت‌‌الاسلام و‌المسلمین موسوی نماینده ولی‌‌فقیه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سخنان کوتاهی بر وحدت و همدلی علما و روحانیون اهل تشیع و تسنن در پاسداری از ارزشهای اسلامی و انقلابی تأکید کردند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی