news/content
نسخه قابل چاپ
1373/12/18

دیدار رئیس‌العلماء و جمعی‌ از علمای‌ بوسنی‌ و هرزگوین با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار رئیس‌العلماء و جمعی‌ از علمای‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌، ضمن‌ تجلیل‌ از ملت‌ مقاوم‌ و با ایمان‌ بوسنی‌، ارتقاء معنویت‌ و افزایش‌ آگاهی‌ اسلامی‌ در میان‌ قشر جوان‌ و ملت‌ مسلمان‌ بوسنی‌ را موجب‌ تقویت‌ پایداری‌ و استقامت‌ آنان‌ در مقابل‌ دشمنان‌ اسلام‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تأکید بر احساس‌ نزدیکی‌ و همدلی‌ فراوان‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ با مردم‌ مسلمان‌ بوسنی‌ فرمودند: این‌ همدلی‌ و همدردی‌ در میان‌ همه‌ ملتهای‌ مسلمان‌ وجود دارد و اگر همه‌ دولتهای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ همچون‌ دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ صادقانه‌ در میدان‌ حمایت‌ از مردم‌ مظلوم‌ و مسلمان‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ وارد می‌شدند، آن‌ وقت‌ مشخص‌ می‌شد که‌ ملتهای‌ مسلمان‌ جهان‌ دارای‌ چه‌ قدرتی‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با تقدیر از مقاومت‌ تاریخی‌ ملت‌ مسلمان‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ در مقابل‌ هجوم‌ گسترده‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ این‌ ملت‌ مظلوم‌ فرمودند: در پرتو این‌ مقاومت‌، من‌ سربلندی‌ ملت‌ مسلمان‌ بوسنی‌ و افق‌ آینده‌ این‌ منطقه‌ اسلامی‌ را بسیار روشن‌ می‌بینم‌ و بلایایی‌ را نیز که‌ تا کنون‌ بر این‌ ملت‌ وارد شده‌ است‌، یک‌ امتحان‌ الهی‌ و وسیله‌ای‌ برای‌ خالص‌تر شدن‌ هر چه‌ بیشتر این‌ ملت‌ و موجب‌ تقویت‌ اراده‌ و ایمان‌ اسلامی‌ آنان‌ می‌دانم‌.
بنا بر همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آقای‌ مصطفی‌ سیریچ‌ رئیس‌العلمای‌ بوسنی‌ و هرزگوین‌ طی‌ سخنانی‌ خود را حامل‌ سلام‌ گرم‌ مردم‌ و رهبری‌ بوسنی‌ برای‌ رهبر مسلمانان‌ جهان‌ دانست‌ و گفت‌: من‌ پا به‌ کشوری‌ گذارده‌ام‌ که‌ به‌ عنوان‌ مرکز ثقل‌ جهان‌ اسلام‌ در شرایط بسیار سخت‌، کمکهای‌ انسان‌دوستانه‌ خود را برای‌ مردم‌ مظلوم‌ بوسنی‌ سرازیر کرد و این‌ ملت‌ را تنها نگذاشت‌.
وی‌ افزود: مردم‌ بوسنی‌ در حال‌ حاضر بیش‌ از پیش‌ به‌ گذشته‌ بسیار ارزشمند خود بازگشته‌اند و با تکیه‌ بر ارزشهای‌ اسلامی‌ خود توانسته‌اند در مقابل‌ متجاوزین‌، مقاومت‌ کرده‌ و حملات‌ آنان‌ را دفع‌ کنند.
آقای‌ مصطفی‌ سیریچ‌ در پایان‌ سخنان‌ خود با ذکر گوشه‌ای‌ از مصائبی‌ که‌ بر مردم‌ مسلمان‌ بوسنی‌ وارد شده‌ است‌، سکوت‌ دولتهای‌ اروپایی‌ در مقابل‌ این‌ مظالم‌ را حتی‌ با ارزشهای‌ مورد ادعای‌ غرب‌ منطبق‌ ندانست‌.
این‌ گزارش‌ حاکی‌ است‌ در این‌ دیدار آیت‌الله‌ جنتی‌ نماینده‌ ولی‌فقیه‌ در امور بوسنی‌ و هرزگوین‌ و تنی‌ چند از علماء و رئیس‌ مجلس‌ تشریعی‌ این‌ کشور حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی