news/content
نسخه قابل چاپ
1383/02/23

دیدار اعضای شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی  صبح امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین با استقبال از گسترش همه‌جانبه‌ی روابط دو کشور افزودند: جمهوری اسلامی ایران، تجربیات ارزنده‌ی خود را در بازسازی و سازندگی در اختیار بوسنی و هرزگوین می‌گذارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با اشاره به احساسات برادرانه و دوستانه‌ی ملت و دولت ایران نسبت به ملت بوسنی و هرز‌گوین افزودند: بسیار خرسندیم که جنگ‌های داخلی ویران‌کننده در بوسنی پایان یافته و پیروان ادیان مختلف  زندگی صلح آمیزی را در کنار یکدیگر می‌گذرانند و این کشور با آرامش و ثبات، به سوی بازسازی و پیشرفت حرکت می‌کند.
ایشان عملکرد آمریکایی‌ها در عراق و شکنجه‌ی وحشیانه‌ی زندانیان عراقی به دست نظامیان آمریکایی را نشانه‌ی ماهیت سلطه‌جویانه‌ی قدرت‌های مداخله‌گر دانستند و خاطرنشان کردند: هیچ‌گاه نباید منافع کشور و ملت خود را به علایق قدرت‌های بزرگ گره زد، زیرا سلطه‌جویان جهانی برای منافع دیگر کشورها هیچ اهمیتی قائل نیستند.
 
در این دیدار که آقای خاتمی -رئیس‌جمهور- نیز حضور داشت، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، با قدردانی از کمک‌ها و حمایت‌های ملت و کشور ایران از بوسنی و هرز‌گوین گفت: در این سفر از پیشرفت و توسعه‌ی ایران شگفت‌زده شدیم، چرا که تصویری که از جمهوری اسلامی ایران در دنیا ارائه می‌شود، با واقعیات ایران کاملاً تفاوت دارد.
آقای سلیمان تهیچ افزود: روابط سیاسی دو کشور بسیار خوب است و ما انتظار داریم روابط اقتصادی نیز بهبود بیشتری یابد.
رئیس شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرز‌گوین، ایران را عامل ثبات در منطقه‌ی حساس خاورمیانه برشمرد و گفت: بحران عراق باید با همکاری جامعه‌ی بین‌المللی، مشارکت سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه‌ی عرب و تحت نظارت سازمان ملل حل و فصل شود.
در این دیدار، آقایان پاراواتس و چوویچ -دو عضو دیگر شورای ریاست‌جمهوری بوسنی و هرزگوین- نیز با ابراز خرسندی فراوان از سفر به ایران، روابط دو کشور را بسیار دوستانه و رو به گسترش ارزیابی کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی