news/content
نسخه قابل چاپ
1373/03/20

دیدار مردم گچساران با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در آخرین‌ روز از سفر خود به‌ استان‌ محروم‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد صبح‌ امروز در میان‌ استقبال‌ پرشور مردم‌ شهرستان‌ گچساران‌ وارد دوگنبدان‌ مرکز این‌ شهرستان‌ شدند.
مردم‌ این‌ منطقه‌ در اولین‌ ساعات‌ بامداد امروز با اجتماع‌ در دو طرف‌ مسیر عبور اتومبیل‌ حامل‌ رهبر انقلاب‌ شور و احساسات‌ بی‌شائبه‌ خود را با سردادن‌ شعارهای‌ «دسته‌ گل‌ محمدی‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدی‌» و «صل‌ علی‌ محمد بوی‌ خمینی‌ آمد» ابراز کردند.
مردم‌ و عشایر سلحشور شهرستان‌ گچساران‌ با قربانی‌‌کردن‌ دهها رأس‌ گاو و گوسفند و پرتاب‌ صدها شاخه‌ گل‌ و پخش‌ شیرینی‌ حضور مقام‌ معظم‌ رهبری‌ را در این‌ منطقه‌ محروم‌ گرامی‌ داشتند.
هنگامی‌‌که‌ انبوه‌ جمعیت‌ استقبال‌‌کننده‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ را در میان‌ خود یافتند غریو شادی‌ و هلهله‌ مردم‌ به‌ اوج‌ خود رسید و عاشقان‌ ولایت‌ و امامت‌ اعم‌ از شهری‌ و روستائی‌ و عشایر با چهرهای‌ شکفته‌ و پرنشاط، محبت‌ و عطوفت‌ عمیق‌ خود را به‌ رهبر انقلاب‌ ابراز کردند.
در صدها پلاکاردی‌ که‌ در خیابانها و میادین‌ مسیر استقبال‌ از مقام‌ معظم‌ رهبری‌ نصب‌ شده‌ بود اهالی‌ این‌ منطقه‌ مقدم‌ معظم‌له‌ را با عنوان‌ «فرزند صالح‌ امام‌» «پرچمدار رسالت‌ پیامبران‌»، «خورشید سعادت‌»،«شخصیت‌ ممتاز عالم‌ اسلام‌»، «سرمه‌ احسان‌ بر دیده‌ عاشقان‌» ـ رسول‌ نور و ستاره‌ سحر گرامی‌ داشتند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پس‌ از ورود به‌ شهر دو گنبدان‌ بلافاصله‌ در محل‌ اجتماع‌ صدها تن‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌، جانبازان‌ و ایثاگران‌ حضور یافتند و طی‌ سخنانی‌ از مقام‌ و منزلت‌ آنان‌ در دفاع‌ از حریم‌ اسلام‌ و پایمردی‌ در راه‌ خدا تجلیل‌ کردند.
مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌ از همسران‌ جانبازان‌ به‌ سبب‌ ابراز محبت‌ و عطوفت‌ خویش‌ به‌ جانبازان‌ فداکار قدردانی‌ کردند و در پایان‌ از خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا و مفقودین‌ و نیز ایثارگران‌ و جانبازان‌ خواستند تا با صبر و بردباری‌ در برابر مشکلات‌، شایستگی‌ استمرار لطف‌ و تفضل‌ الهی‌ را برای‌ خود حفظ کنند.
در این‌ دیدار گروه‌ سرود فرزندان‌ شاهد گچساران‌ سرود زیبائی‌ را در بیان‌ عشق‌ و محبت‌ میان‌ فرزندان‌ شاهد و رهبر انقلاب‌ اجرا کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ پش‌ از این‌ دیدار در اجتماع‌ دهها هزار تن‌ از مردم‌ شهرستان‌ گچساران‌ که‌ در ورزشگاه‌ تختی‌ دوگنبدان‌ ترتیب‌ یافته‌ بود شرکت‌ کردند و به‌ ابراز احساسات‌ پرشور مردم‌ پاسخ‌ گفتند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ مراسم‌ از مردم‌ با ایمان‌ گچساران‌ به‌ سبب‌ اجتماع‌ در گرمای‌ شدید هوا و در زیر آفتاب‌ سوزان‌ تشکر کردند و طی‌ سخنان‌ کوتاهی‌ ایمان‌ اسلامی‌ و شور و احساسات‌ انقلابی‌ مردم‌ این‌ منطقه‌ را با وجود تلاش‌ بیگانگان‌ در گذشته‌، برای‌ ترویج‌ اخلاق‌ و فرهنگ‌ فاسد و مضر در منطقه‌ نفت‌خیز گچساران‌ چشمگیر و یک‌ پدیده‌ با ارزشی‌ دانستند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ از تلاش‌ دولت‌ در جهت‌ گسترش‌ راههای‌ درآمد و اشتغال‌ و سازندگی‌ در بخش‌های‌ غیر نفتی‌ در منطقه‌ گچساران‌ خبر دادند و فرمودند: در تمدن‌ صنعتی‌ امروز جهان‌ سرعت‌، سهولت‌ و پیشرفت‌ در وسایل‌ زندگی‌ بشر بر پایه‌ حرکت‌، گرما و روشنائی‌ استوار است‌ و اروپا و آمریکای‌ متفرعن‌ و متکبر این‌ سه‌ عامل‌ را از نفت‌ که‌ متعلق‌ به‌ ملت‌های‌ خاورمیانه‌، خلیج‌‌فارس‌ و مناطق‌ مسلمان‌نشین‌ جهان‌ است‌ بدست‌ می‌آورد و اگر این‌ سه‌ عامل‌ از تمدن‌ صنعتی‌ جهان‌ امروز گرفته‌ شود جز پوسته‌ای‌ بی‌جان‌ چیز دیگری‌ از آن‌ باقی‌ نمی‌ماند و غرب‌ مستکبر از پای‌ در خواهد آمد.
مقام‌‌معظم‌‌رهبری‌ به‌ زیان‌ هنگفت‌ ملت‌های‌ صاحب‌‌نفت‌ بر اثر خیانت‌ بعضی‌ از دولتهای‌ هم‌پیمان‌ اروپا و آمریکا که‌ در تولید انبوه‌ نفت‌ و فروش‌ ارزان‌ آن‌ دست‌ دارند اشاره‌ کردند و فرمودند: امروز براثر خیانت‌ بعضی‌ از شرکای‌ اروپا و آمریکا، نفت‌ که‌ حیات‌ تمدن‌ صنعتی‌ به‌ آن‌ بستگی‌ دارد به‌ قیمتی‌ ناچیز فروخته‌ می‌شود و غربی‌ها به‌ مراتب‌ بیش‌ از صاحبان‌ نفت‌ از آن‌ بهره‌ می‌بردند بگونه‌ای‌ که‌ سود دولتهای‌ اروپای‌ غربی‌ از محل‌ واردات‌ نفت‌ و مالیاتی‌ که‌ از آن‌ دریافت‌ می‌کنند بیشتر از سودی‌ است‌ که‌ کشورهای‌ تولید کننده‌ نفت‌ از محل‌ صدور آن‌ بدست‌ می‌آورند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ آن‌ دسته‌ از دولتهای‌ تولید‌کننده‌ نفت‌ را که‌ بجای‌ دفاع‌ از حقوق‌ کشور و ملت‌ خود از دولت‌های‌ زورگو و زیاده‌طلب‌ حمایت‌ می‌کنند در کاهش‌ شدید قیمت‌ نفت‌ مقصر دانستند و افزودند: در اوپک‌ دولتی‌ که‌ به‌ طور جدی‌ ایستاده‌ است‌ و صریحا موضع‌ خود را اعلام‌ و بر آن‌ پافشاری‌ می‌کند دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ از بیداری‌ ملت‌های‌ مسلمان‌ به‌ عنوان‌ راه‌ درمان‌ دردهای‌ جهان‌ اسلام‌ یاد کردند و در پایان‌ سخنانشان‌ فرمودند: ملت‌ها برای‌ اصلاح‌ امور خود باید همانند ملت‌ ایران‌ بیداری‌ سیاسی‌ اسلامی‌ و قرآنی‌ را بدست‌ آورند و امروز در سایه‌ استقامت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ شجاع‌ ایران‌ دامنه‌ این‌ بیداری‌ در حال‌ گسترش‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ این‌ مراسم‌ به‌ دیدار چهار روزه‌ خود از استان‌ کهکیلویه‌ و بویر‌احمد پایان‌ دادند و به‌ اتفاق‌ همراهانشان‌ به‌ تهران‌ بازگشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی