news/content
نسخه قابل چاپ
1373/02/10

دیدار رئیس‌‌جمهور مالی‌ با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر امروز در دیدار رئیس‌‌جمهور مالی‌ و هیئت‌ همراه‌ وی‌ با ایشان‌، ضرورت‌ اتکاء کشورهای‌ آسیایی‌ و آفریقایی‌ را به‌ نیروها و استعدادهای‌ درونی‌ خود یادآور شدند و بر آمادگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ برای‌ تحکیم‌ پیوندهای‌ خود با کشور مسلمان‌ مالی‌ تاکید کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ بخش‌ اعظم‌ مشکلات‌ و عقب‌ماندگی‌ها در کشورهای‌ آسیایی‌ و آفریقایی‌ و نیز اختلافات‌ و جنگ‌های‌ منطقه‌ای‌ را ثمره‌ مداخلات‌ قدرت‌های‌ بزرگ‌ و استعمار‌گر دانستند.
در این‌ دیدار که‌ حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین‌ هاشمی‌‌رفسنجانی‌ رئیس‌‌جمهور و چند تن‌ از مقامات‌ عالیرتبه‌ کشور نیز حضور داشتند، حضرت‌ آیت‌‌الله‌ خامنه‌ای‌ توجه‌ رئیس‌‌جمهور کشور مالی‌ را به‌ ضرورت‌ استفاده‌ کشورهای‌ آفریقایی‌ و آسیایی‌ از امکانات‌، تجارب‌ و دانش‌ یکدیگر جلب‌ کردند و تلاش‌ ملت‌ مسلمان‌ مالی‌ را در جهت‌ بازسازی‌ کشور خود حرکتی‌ به‌ سمت‌ اهداف‌ اسلامی‌ دانستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌‌اسلامی‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ مظلومیت‌ کشورهای‌ آفریقایی‌ در برابر مداخلات‌ بیگانگان‌ فرمودند: ملت‌ مسلمان‌ مالی‌ همانند بسیاری‌ از ملل‌ همجوار خود در آفریقا به‌ رغم‌ داشتن‌ امکانات‌ طبیعی‌ فراوان‌ مظلوم‌ واقع‌ شده‌ است‌ و این‌ مطلب‌ که‌ ملت‌ و دولت‌ مالی‌ اکنون‌ در صدد بازسازی‌ کشور خود و خارج‌ شدن‌ از زیر بار مشکلات‌ تحمیل‌ شده‌ بر آمده‌اند برای‌ ما یک‌ پدیده‌ خوشایند محسوب‌ می‌شود .
در این‌ دیدار آقای‌ کوناره‌ رئیس‌‌جمهور کشور مالی‌ مراتب‌ خشنودی‌ خود و هیئت‌ همراهش‌ را از فراهم‌ آمدن‌ امکان‌ دیدار با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ابراز کرد و نقش‌ ایمان‌ و اعتقاد اسلامی‌ ملت‌ مالی‌ را در راه‌ سازندگی‌ و پیشرفت‌ این‌ کشور بسیار مهم‌ دانست‌ .
آقای‌ کوناره‌ در این‌ دیدار همچنین‌ نسبت‌ به‌ وجود ردپای‌ استعماری‌ در کشورش‌ که‌ وی‌ آن‌ را موجب‌ کاهش‌ امکانات‌ مالی‌ و مادی‌ این‌ کشور خواند ابراز تأسف‌ کرد و برای‌ مقابله‌ با آن‌ ضرورت‌ اتکاء به‌ خود و برخورداری‌ از همبستگی‌ کشورهای‌ اسلامی‌ را مورد تاکید قرار داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی