news/content
نسخه قابل چاپ
1371/07/13

دیدار اعضای شورای رهبری حماس با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه)، اعضای شورای رهبری جنبش اسلامی حماس از فلسطین را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار که آقای دکتر ولایتی وزیر امور خارجه و چند تن از مسئولین این وزارتخانه نیز حضور داشتند دکتر موسی ابومرزوق از اعضای شورای رهبری جنبش فلسطینی حماس گزارشی از آخرین تحولات در فلسطین اشغالی و قیام افتخار آمیز ملت مسلمان فلسطین در داخل سرزمینهای اشغالی را به استحضار مقام معظم رهبری رساند و طی آن جنایات وحشیانه و روزمره رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین را بر شمرد.
وی در سخنان خود همچنین بر عزم و اراده راسخ ملت بپا خاسته فلسطین برای آزادسازی سرزمین اسلامی فلسطین از اشغال صهیونیستها تأکید کرد.
بر پایه این گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار بر حساسیت مسئله فلسطین از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مسئله اسلامی تأکید کردند و فرمودند: قدرتهای استکباری در تلاش هستند تا مسئله فلسطین را برای افکار عمومی جهان تمام شده و رژیم صهیونیستی را یک دولت قانونی و غیرقابل تغییر وانمود کنند اما به اعتقاد ما با اراده و خواست مسلمانان و فلسطینیها مسئله فلسطین همچنان زنده و پابرجا خواهد بود و ما با فعالیتهای تبلیغاتی و کارهای عملی میتوانیم مسلمانان را به آینده‌ای که در آن یک دولت مسلمان جایگزین رژیم غاصب صهیونیستی خواهد شد، امیدوار کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم از بین رفتن دولت صهیونیستی را مورد تأکید قرار دادند و افزودند:تحقق وعده الهی و تجربه تاریخ، تأثیر مبارزه و امکان محو یک دولت به‌ظاهر نیرومند و استقرار یافته را ثابت کرده است لذا مردم مظلوم و محروم فلسطین در سرزمینهای اشغالی باید با تکیه بر ایمان اسلامی حاکمیت و اداره کشور خود را بدست گیرند و بیگانه‌هائی را که از اروپا، آمریکا، استرالیا و دیگر نقاط جهان در آنجا حکومت تشکیل داده‌اند اخراج کنند.
مقام معظم رهبری تمسک به اسلام و عمل به احکام اسلامی را نقطه مقابلِ خواست غربِ استعمارگر دانستند و فرمودند: تشکیل نظام اسلامی درایران ضربه محکمی بود بر دهان یاوه گویانی که دین را امری زائل شده و زمان به سرآمده وانمود میکردند و به رغم خواست استکبار که همواره در تلاش تبلیغاتی خود نظام اسلامی را با عناوینی چون مرتجع، متحجر، واپس‌گرا و عقب‌افتاده مورد حمله قرارداده است، جمهوری اسلامی ایران روزبروز قویتر و ریشه‌دارتر شده و حُسن نام خود رابیش از پیش در سطح جهان منتشر کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم برنامه‌ریزی و اقدام هوشمندانه توأم با وحدت کلمه در برخورد با رژیم صهیونیستی را به رهبران قیام اسلامی فلسطینی خاطر نشان ساختند و در پایان سخنانشان فرمودند: ما به عنوان مسلمان مسئله فلسطین را متعلق به خود و دنیای اسلام می‌دانیم و هیچ فرصتی را برای حمایت از قیام اسلامی مردم فلسطین از دست نخواهیم داد.

برچسب‌ها: قدس شریف؛
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی