news/content
نسخه قابل چاپ
1371/07/13

دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش انقلابی حزب‌الله لبنان و چند تن از اعضای شورای رهبری این جنبش را به حضور پذیرفتند. در این دیدار که آقای دکتر ولایتی وزیر امور خارجه و چند تن ازمسئولین این وزارتخانه حضور داشتند، دبیر کل حزب‌الله لبنان گزارشی از برگزاری انتخابات و پیروزی چشمگیر نامزدهای انتخاباتی حزب‌الله در صحنه سیاسی این کشور ارائه کرد و طی آن ضرورت تشدید حملات انقلابیون مسلمان لبنانی علیه رژیم اشغالگر قدس را مورد تأکید قرار داد.
در این دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی سخنانی پیروزی بزرگ حزب‌الله لبنان در انتخابات اخیر آن کشور را به کادر رهبری این جنبش انقلابی تبریک گفتند و علاقمندی مردم لبنان به اسلام و جهادگران در راه خدا را عامل مهمی در جلب آراء آنان به نامزدهای انتخاباتی حزب‌الله دانستند.
مقام معظم رهبری در بیاناتشان با تأکید بر لزوم توأم کردن عمل جهادی با فعالیتهای سیاسی فرمودند: ما و مردم لبنان، حزب‌الله را در جهاد خونین شناخته‌ایم. لبنان یک منطقه سیاسی است که در آن نیروهای جهادی تبدیل به عناصر سیاسی شدند اما حزب‌الله، لبنان را به میدان جهاد تبدیل کرد و توکل به خدا و عمل به تکلیف الهی ضامن تداوم این راه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب‌الله لبنان تأکید کردند و توجه بیش از پیش نیروهای این جنبش انقلابی به ذکر و نیایش در برابر عظمت پروردگار متعال را موجب استمرار برخورداری از کمک‌های خداوند دانستند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی