news/content
نسخه قابل چاپ
1371/07/07

دیدار رئیس جمهور افغانستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس جمهور موقت افغانستان با ایشان، استقرار حکومت اسلامی در افغانستان را حاصل مقاومت و مجاهدت ملت مسلمان و باایمان آن کشور دانستند و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت اسلامی افغانستان را مورد تأکید قرار دادند. در این دیدار که آقای هاشمی‌رفسنجانی رئیس جمهور اسلامی ایران و چند تن از وزرای دو کشور حضور داشتند مقام معظم رهبری به مشترکات دینی و فرهنگی دو ملت مسلمان ایران و افغانستان اشاره کردند و فرمودند: ملت سربلند ایران، مردم پر تلاش و مقاوم افغانستان را برادر خود میداند و بر این اساس به عنوان یک تکلیف شرعی پیوسته از مبارزات به حق مردم مسلمان افغانستان حمایت کرده است و ما اطمینان داریم که دولت اسلامی آن کشور با تکیه بر ایمان اسلامی مردم قادر به حل مشکلات فرا روی خود خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل نظام اسلامی و برافراشته شدن پرچم اسلام در هر نقطه از جهان را برای استکبار جهانی گزنده و تهدیدکننده دانستند و فرمودند: در دنیای ظلم و استکبار مادی‌گری امروز هجوم مشکلات به کشوری که بر اساس اسلام مبارزه کرده است مسئله دور از انتظاری نیست اما حل این مشکلات مستلزم اتکال به قدرت الهی و مقاومت در برابر قدرتهای جهانی و ایادی آنهاست. ملت مسلمان افغانستان باید با پرهیز از اختلافات قومی و مذهبی وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کند و با شناسائی دشمنان به کمین نشسته دست آنان را قطع و توطئه‌ها را بی اثر سازد.
رهبر انقلاب اسلامی ضرورت هوشیاری مقامات دولت اسلامی افغانستان و رهبران مجاهدین در برابر فتنه‌انگیزی‌های دشمنان اسلام را مورد تأکید قرار دادند و در پایان سخنانشان موفقیت دولت اسلامی افغانستان در انجام مسئولیت سنگین اداره یک کشور مسلمان را در سایه دعا و نیایش به درگاه حق تعالی و بهره گرفتن از رحمت و مدد الهی ممکن دانستند.
بر پایه همین گزارش در این دیدار آقای ربانی رئیس‌جمهور موقت دولت اسلامی افغانستان گزارشی از اوضاع کشورش، ویرانی‌های بجای مانده از حضور نیروهای اشغالگر در افغانستان و مشکلات ناشی از نبردهای اخیر در کابل را به استحضار مقام معظم رهبری رساند و طی آن از جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایگاه امیدبخش برای مسلمانان جهان یاد کرد و حمایت ایران اسلامی از مبارزات ملت مسلمان افغانستان دربرابر نیروهای اشغالگر را مورد تمجید و ستایش قرار داد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی