news/content
نسخه قابل چاپ
1371/06/04

دیدار آقای حیدر علی‌اف رئیس جمهور نخجوان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی روز گذشته آقای حیدر علی اف رئیس شورای عالی جمهوری خودمختار نخجوان را به حضور پذیرفتند و طی آن روابط صمیمانه جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان را در جهت منافع و مصالح منطقه دانستند.
مقام معظم رهبری در این دیدار سوابق تاریخی، وضعیت جغرافیایی و مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور را زمینه‌های مناسبی برای نزدیکی و صمیمیت هر چه بیشتر دو ملت مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان توصیف کردند و افزودند: امروز جمعیت مسلمانان در سراسر جهان از مرز یک میلیارد نفر تجاوز کرده است و جمهوری آذربایجان با رسمیت دادن به دین مبین اسلام در آن کشور در حقیقت خود را به یک دنیای با عظمت پیوند زده است و ما از الحاق جمهوری آذربایجان به پیکر امت اسلامی بسیار خرسندیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به بیان تلاشهای تبلیغاتی و فشارهای مختلف دشمنان اسلام برای ممانعت از ایجاد صمیمیت در روابط جمهوری آذربایجان با ایرانِ اسلامی پرداختند و خطاب به رئیس شورای عالی جمهوری خودمختار نخجوان ضرورت ایستادگی در برابر فشارهای بیگانگان را خاطر نشان ساختند.
بر پایه‌ی همین گزارش آقای حیدر علی اف نیز در اظهارات خود از امکان ملاقات با رهبر انقلاب اسلامی ابراز خشنودی کرد و گزارشی از موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی منطقه نخجوان و جمهوری آذربایجان را به استحضار معظم‌له رساند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی