news/content
نسخه قابل چاپ
1371/05/14

دیدار رئیس جمهور گامبیا با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای داودا جاوارا رئیس جمهور گامبیا با ایشان، ارتباط و همکاری با ملتهای مسلمان در کشورهای مظلوم و محروم آفریقا را به عنوان یکی از اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نام بردند و برلزوم تحکیم بخشیدن به ارتباطات و پیوندهای میان کشورهای اسلامی تأکید کردند.
دراین دیدار که آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور و چند تن از مقامات بلند پایه‌ی دو کشور نیز حضور داشتند مقام معظم رهبری به مظلومیت قاره آفریقا اشاره کردند و فرمودند: در طول سالیان متمادی استعمارگران و قدرتهای بزرگ ثروتهای عظیم خدادادی در قاره‌ی آفریقا را به غارت برده‌اند. مردم این قاره شایسته برخورداری از زندگی مطلوب انسانی هستند و برای این منظور ضرورت اتحاد، همکاری و نزدیکی ملتهای مسلمان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین توانائیهای فنی ایران در زمینه‌ی اکتشاف نفت را امکان مناسبی برای کمک به کشور گامبیا دانستند و اظهار امیدواری کردند که در سایه‌ی نتایج این همکاریها بسیاری از مشکلات ملت مسلمان گامبیا حل شود.
بر پایه‌ی همین گزارش پیش از اظهارات رهبر انقلاب اسلامی آقای جاوارا رئیس جمهور گامبیا گزارشی از نتایج مذاکرات خود با رئیس جمهور و دیگر مقامات ایرانی را به استحضار مقام معظم رهبری رساند و خواستار گسترش همکاریهای میان دو کشور به ویژه در زمینه‌ی استفاده از ظرفیتهای فنی ایران برای اکتشاف نفت درکشورش شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی