news/content
نسخه قابل چاپ
1369/12/27

دیدار گروههای اسلامی و مبارز فلسطین و لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چند تن از رهبران گروه‌های مسلمان و مبارز فلسطینی و لبنانی را بطور جداگانه بحضور پذیرفتند و ضمن رهنمودهایی که خطاب به آنان ایراد کردند آگاهی مؤمنین به حقایق و واقعیات جهان امروز، نترسیدن از مرگ و دل نبستن آنان به زخارف دنیا را برای پیروزی بر دشمنان اسلام ضروری دانستند.
مقام معظم رهبری در دیدار رهبر حرکت جهاد اسلامی فلسطین با ایشان بر حمایت از قیام اسلامی ملت مظلوم و مسلمان فلسطین در سرزمینهای اشغالی تأکید کردند و افزودند: یکی از مسائل مهم اسلام این است که روشنفکران و مبارزان مسلمان بتوانند جبهه اسلامی را پیدا کنند و موقعیت آن را بدرستی تشخیص دهند. آگاهی از حقایق جاری و آمادگی برای جانبازی دو عنصر تعیین‌کننده برای پیروزی است و با برخوردارشدن مؤمنین از این دو عنصر، آمریکا و امثال او بسیار کوچکتر از آن خواهند بود که بتوانند در برابر مسلمانان بایستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بی‌ثمربودن حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس برای کمک به رژیم صهیونیستی را خاطرنشان ساختند و فرمودند: حضور آمریکا در این منطقه خطر بسیار عظیمی را در درازمدت برای او بوجود آورده و این امر، آمریکا را نابود خواهد کرد و حضور آمریکائیها در این منطقه به مراتب سنگین‌تر از حضور آنان در لبنان تمام خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت نظام اسلامی ایران را بر اساس تکلیف شرعی دانستند و فرمودند: ما آنچه را که تکلیف شرعی خود تشخیص دهیم، حتی اگر تمامی دنیا مخالف باشند آن را انجام خواهیم داد و اگر تکلیف شرعی ندانستیم و تمام دنیا با آن موافق هم باشند از انجام آن اجتناب میکنیم. خط مشی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اساس بوده و با اعتقاد به همین اصل بوده است که کمک به مردم و مبارزین فلسطینی را همواره برای خود یک تکلیف شرعی دانسته و به آن عمل کرده‌ایم.
مقام معظم رهبری نارضایتی و عداوت آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش با ایران اسلامی را ناشی از توجه ملت مسلمان ایران به هدف الهی خود و بی‌اعتنایی به قدرتها ذکر کردند و رهبران حرکت جهاداسلامی فلسطین را به تقویت روحیه مبارزه و ایثارگری مردم فلسطین در سرزمینهای اشغالی همراه با روشن‌بینی و آگاهی از حقایق فرا خواندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در دیدار احمد جبرئیل و چند تن دیگر از رهبران جبهه ملی آزادی‌بخش فلسطین با ایشان از جهاد و تحرک عملی بعنوان یک ارزش یاد کردند و فرمودند: ملت فلسطین به جایی دل بسته است که در آنجا جهاد بصورت عملی و جدی انجام میشود. ما توجه به مسئله فلسطین را جزو وظایف خود میدانیم و در حد توان و امکاناتمان از قیام اسلامی فلسطین حمایت میکنیم. هر روزی که این قیام در اراضی اشغالی ادامه داشته باشد شاهدی بر ضعف و ناتوانی رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان اوست. لذا با تقویت روزافزون حرکت اسلامی فلسطین میتوان رژیم غاصب قدس را بیش از پیش در تنگنا قرارداد و به او ضربه وارد ساخت.
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان وجود صدام در منطقه را برای نهضت اسلامی و منافع مسلمانان خطرناک و زیان‌بار توصیف کردند و فرمودند: پیش‌بینی ما این است که صدام نمیتواند برای مدت زیادی در عراق دوام بیاورد و بخاطر سلاحهایی که در دست مردم قرار گرفته است ادامه حکومت او ممکن نیست. و ما امیدواریم که یک حکومت اسلامی و حقیقتاً مردمی و بر اساس خواست ملت مظلوم عراق در آن کشور بوجود آید.
بر پایه همین گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در دیدار رهبران حزب‌الله لبنان با ایشان خشنودی خود را از کاهش زمینه‌های اختلاف در آن کشور ابراز داشتند و در جهت تأمین منافع اسلام و مسلمین رهنمودهایی را خطاب به آنان ارائه کردند. این گزارش همچنین حاکیست طی این دیدارها رهبران گروههای مسلمان و مبارز فلسطینی و لبنانی هر یک گزارشی از تحولات و اوضاع منطقه خود را به استحضار رهبر معظم انقلاب اسلامی رساندند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی