news/content
نسخه قابل چاپ
1369/07/05

دیدار رهبران گروه‌های اسلامی کشورهای عربی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین پیش از ظهر امروز در دیدار هیأتی متشکل از رهبران گروه‌های اسلامی از چند کشور عربی و اسلامی باایشان، ضمن فراخواندن آنان به هوشیاری در برابر سیاستهای استکبار جهانی، استمرار مبارزه‌ی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا،‌رژیم اشغالگر قدس و رژیمهای ارتجاعی را مورد تأکید قرار دادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار امیدواری به مفید بودن چنین اجتماعاتی برای اسلام و مسلمین، فرمودند: گردهمایی متفکرین اسلامی و سیاسیون مؤمن که سیاست را از دیانت جدا نمی‌دانند میتواند اقدام مبارکی باشد که به ایجاد یک هسته‌ی مرکزی برای تجمع واقعی اسلامی و مستحکم شدن پیوندهای برادری بین ملتهای مسلمان بیانجامد.
مقام معظم رهبری سیاستهای فرهنگی، تسلط و اقتدار فزاینده‌ی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا را بزرگترین خطر برای اسلام و مسلمین دانستند و خطاب به حاضرین فرمودند: طی نزدیک به دوازده سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران در عین مظلومیت و غربت اما قدرتمندانه و با توکل به خدا به مبارزه با آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعین سرسپرده برخاسته است. در این مبارزه هدف ما حفظ و نجات اسلام بوده و اکنون نیز مصمم هستیم تا در مقابل هر آنچه که اسلام و جمهوری اسلامی راتهدید میکند قاطعانه بایستیم.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن تأکید بر لزوم حرکت هوشیارانه‌ی نهضت جهانی اسلام در مبارزه با کفر جهانی فرمودند: موقعیت اسلام درمصر، سودان، ایران، خاورمیانه، شبه قاره و آفریقا نشان میدهد که بیداری اسلامی و نهضت اسلامی امروز یک مسأله‌ی جدی مسلمانان است و ملتهای بپاخاسته‌ی مسلمان جز به حکومت اسلامی به چیز دیگری قانع نیستند که این خود از احساسات و شعور اسلامی آنان ناشی میشود. در چنین شرایطی هرگونه اشتباه و ساده انگاری نزد خداوند و تاریخ بخشوده نخواهد شد.
ولی امر مسلمین از بیداری و امیداسلامی بعنوان ارزنده‌ترین سرمایه و نعمت الهی که به امت اسلامی ارزانی شده است یاد کردند و با تأکید بر ضرورت پرهیز مسلمانان از صف‌آرایی در برابر یکدیگر فرمودند: وحدت اسلامی مسأله مهمی است که از طریق ایجاد ارتباط میان رؤسای معنوی مسلمین تحقق می‌یابد و ما آغوش خود را بر روی کسانی که با هدف خدمت به اسلام و دفاع از منافع مسلمین یک تشکل اسلامی را دنبال میکنند، بازکرده‌ایم. ما مبارزه را رها نخواهیم کرد و در بحبوحه‌ی جنگ نیز با تأکید بر شعار «امروز ایران، فردا فلسطین»، مردم ستمدیده و مسلمان فلسطین را از یاد نبردیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اسلام را بزرگترین نعمت الهی برای ملت ایران دانستند و افزودند: ما اسلام را نعمت بسیار عزیز و گرانبهائی برای خود میدانیم زیرا در زمانی که قویترین سنگرهای ضداسلام در این کشور برپاشده بود، خداوندمتعال بنای اسلامی را در ایران ایجاد کرد و ما بخاطر انعکاس فریاد مظلومانه‌ی ملت مسلمان خود در دنیا و نیز تبلور چهره‌ی مؤمن، صالح، عابد و زاهد امام فقیدمان نزد جهانیان، همواره سپاس و شکر خداوند را بجای می‌آوریم.
مقام معظم رهبری از پافشاری بر اسلام ناب محمدی(ص) و مقابله با خواسته ها و امیال استکبار و ارتجاع بعنوان اهداف انقلاب اسلامی نام بردند و فرمودند: اسلام ما اسلام جهاد و شهادت است.
ملت ما با آمادگی کامل پا در این راه نهاده و ما نیز امیدواریم در راه این اسلام خدا را ملاقات کنیم. رهبر انقلاب اسلامی در پایان بیاناتشان شخصیتهای اسلامی را که در این دیدار حضور داشتند، به توکل بر خدا و پرهیز از طرح مسائل تفرقه‌انگیز توصیه کردند و با تصریح حمایت خداوند از صابرین آنان را به شکست حتمی آمریکا در سرزمین‌های اسلامی نوید دادند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی