news/content
نسخه قابل چاپ
1369/03/21

دیدار گروه‌های اسلامی و مبارز فلسطین و لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان، صبح امروز در دیدار جداگانه‌ی رهبران چند گروه اسلامی و مبارز فلسطینی و لبنانی با ایشان،ایمان و اعتقاد به اسلام را مهمترین مشخصه‌ی حرکت اخیر ملت قهرمان و مبارز فلسطین خواندند و فرمودند: مبارزه‌ی ده جوان مسلمان فلسطینی می‌تواند بیش از صدها کنفرانس سران عرب، در اسرائیل وحشت ایجاد کند. قرار گرفتن مرکز مبارزه در داخل فلسطین اشغالی و تکیه‌ی مبارزان فلسطینی بر اسلام، عناصری هستند که قیام اسلامی فلسطین را از حرکتهای گذشته جدا می‌سازد.
در این دیدارها رهبران جهاد اسلامی فلسطین، فرمانده کل جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطین و نیز رهبر جنبش توحید اسلامی لبنان، هر یک بطور جداگانه به محضر رهبر انقلاب اسلامی رسیدند و طی آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهنمودهای ارزنده‌ای را خطاب به آنان ایراد فرمودند. ولی امر مسلمین جهان از ایمان اسلامی و تداوم و تقویت مبارزه در داخل سرزمینهای اشغال شده فلسطین بعنوان دو عامل اساسی برای تحقق معجزه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی فلسطین و آزادی قدس شریف نام بردند و افزودند: سنت الهی بر این قرار گرفته است که جهاد خالصانه با تکیه بر نیروی لایزال الهی و نیز ارزش قائل شدن برای مبارزات مردمی، سرانجام سدها را شکسته و پیروزی حتمی را در پی خواهد داشت و ما یقین داریم که توأم شدن قیام و مبارزه با اخلاص، تقوی و ایمان، به شکست دشمن خواهد انجامید.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، ناتوانی سران عرب و بی‌اثر بودن اظهارات آنها در مجامع بین المللی برای جلوگیری از مهاجرت یهودیان به فلسطین را مورد تأکید قرار دادند و فرمودند: سران خودفروخته‌ی کشورهای مرتجع، قدرت اعتراض در برابر آمریکا را ندارند و اعتراض ظاهری آنان نیز در آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بی تأثیر است.
ولی امر مسلمین خیانت به اسلام و آرمانهای مردم ستمدیده و آواره‌ی فلسطینی را نتیجه‌ی مبارزه بر اساس معیارهای مادی و جداساختن آن از قرآن و اسلام دانستند و افزودند: مبارزه بدون تکیه بر ایمان به خدا و اسلام ثمره‌ای جز هم‌پیمان شدن با ارتجاع و سازش و همکاری با اسرائیل در بر نخواهد داشت.
مقام معظم رهبری در بیاناتشان همچنین از اتکال به خداوند و نیروی تقوی و ایمان بعنوان منبع قدرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و انقلاب اسلامی نام بردند و فرمودند: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران یک معجزه‌ی الهی بود که در فلسطین اشغالی نیز امکان تکرار دارد.
امروز تمام کفر در برابر ایران اسلامی ایستاده است تا مشعل فروزان اسلام ناب محمدی(ص) را در این کشور خاموش ساخته و یا از فروغ آن بکاهد اما ملت مسلمان، آگاه و بیدار شده‌ی ایران بدون آنکه بیمی به خود راه دهد، در برابر آنها ایستاده است. زیرا یقین داریم که با اخلاص، تقوی و ایمان به خداوند می توان دشمن را شکست داد.
بر اساس همین گزارش شیخ سعیدشعبان یکی از علمای برجسته و مبارز اهل سنت لبنان و رهبر جنبش توحید اسلامی لبنان، شیخ عبدالعزیز عوده از علمای برجسته‌ی فلسطینی، دکتر ابراهیم فتحی شقاقی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، احمد جبرئیل فرمانده کل جبهه‌ی خلق برای آزادی فلسطین و شیخ اسعدتمیمی یکی از علمای فلسطین و امام جماعت سابق مسجدالاقصی در دیدارهای خود با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اولین سالگرد ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به مقام معظم رهبری تسلیت گفتند و رهبریهای هادیانه ایشان طی یکسال گذشته را موجب دمیده شدن جان دوباره به کالبد امت جهانی اسلام به‌ویژه ملت‌های مسلمان فلسطین و لبنان دانستند.
آنها همچنین از مبارزه جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی بویژه شیطان بزرگ آمریکا و فرزند نامشروع آن اسرائیل غاصب بعنوان یک موضع‌گیری استراتژیک نام بردند و با بیان اینکه جهاد و حرکت در راه خدا عنصر بنیادین انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، افزودند: قلب جوانان فلسطینی، روشنفکران متعهد و محرومان و مستضعفان رنج کشیده جهان با نام و یاد سرزمین ایران اسلامی و انقلابی می تپد و آنان خود را پیرو راستین ولی امر مسلمین و رهبر مسلمانان جهان می‌دانند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی