news/content
نسخه قابل چاپ
1368/10/12

دیدار جمعی از مبارزان لبنانی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان، صبح امروز آقایان شیخ ادیب حیدر، ابویحیی و سیدعلی حسینی از برادران مؤمن و مبارز لبنان را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار، برادران مؤمن و مبارز لبنان ضمن ارائه گزارشی از اوضاع جاری لبنان مراتب تبعیت کامل خویش از ولی امر مسلمین جهان را اعلام داشتند.
آنگاه رهبر انقلاب اسلامی طی بیاناتی با اشاره به حوادث اخیر لبنان و درگیری میان برادران جنبش امل ‌و حزب‌الله لبنان از حوادث اخیر لبنان اظهار تأسف کردند و فرمودند: با وقوع چنین حوادثی، اولاً انسان عمیقاً متأسف می‌شود ثانیاً از این مسأله تعجب می‌کند که مگر در بین این برادران، آن توجه لازم برای درک مصلحت موجود نیست که چنین کار خطیری از آنان سر می‌زند.
ولی امر مسلمین افزودند: بر فرض اگر کسانی هم با انگیزه‌های مغرضانه و تأثیر گرفته از بیگانگان وارد چنین قضایائی می‌شوند، مخلصین چرا به چنین کارهائی دست می‌زنند؟ به نظر اینجانب افرادی که مخلص و عاقلند بایستی با همه‌ی وجودشان تلاش کنند و نگذارند حتی ساعتی این ماجرا ادامه پیدا کند و به چندین روز بکشد!
رهبر مستضعفین جهان با اشاره به این مطلب که انسان متأثر می‌شود از اینکه کسانی در دنیا نظاره‌گر اوضاع شیعه در لبنان هستند و در پیش خود قضاوت‌هائی می‌کنند که شیعه مستحق آن نیست، اظهار داشتند: آن شیعه‌ای که در دنیا درچند سال پیش به عنوان عامل بیرون راندن آمریکا و دیگران معرفی شد، امروز نباید بدین‌صورت معرفی شود. چه افتخاری در این برادر کشی است؟
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما از وقوع این حوادث و آنچه که میان فرزندان مسلمان ما می‌گذرد تکلیف سنگینی را بر دوش خویش احساس می‌کنیم و این مشکلات بایستی به شکل ریشه‌ای علاج گردد و ما نمی‌توانیم کسی را که با این امر مخالفت کند و با راه حلی که تکلیف شرعی است مقابله کند از خودمان بدانیم.
ولی امر مسلمین در پایان اظهار داشتند: امیدوارم خداوند متعال به همه‌ی مسلمین توفیق عنایت فرماید و به ما هم توفیق دهد تا وظیفه‌ی خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

برچسب‌ها: حزب الله لبنان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی