news/content
نسخه قابل چاپ
1368/11/03

دیدار هیأت علمای جبل عامل لبنان با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان، صبح امروز در دیدار هیأت علمای جبل عامل لبنان با ایشان ضمن تأکید بر روند رو به رشد اسلام گرائی در لبنان، علی‌رغم فشارهای گوناگون استکبار جهانی بر حرکت‌های اسلامی در این کشور، اظهار داشتند: اسلام سازش ناپذیر، خالص، انقلابی و با جهت‌گیری‌های ضداستکباری در لبنان هیچگاه از بین نخواهد رفت و هر کسی هم که با او مقابله کند در نهایت مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با خطاب به علمای جبل عامل لبنان ضمن اظهار خرسندی از اینکه من همواره در شما خیر و صلاح و علم و روحیه‌ی انقلابی را مشاهده می‌کنم، اظهار داشتند: مشکلات تمام‌شدنی است ولی آنچه که پایان‌ناپذیر می‌باشد، دعوت الهی به سمت اهداف الهی است. امروز تجربه‌ی عظیم تاریخ در پیش روی ماست و شما می‌بینید که اسلام، با وجود فشارهای ظاهری و تبلیغاتی از سوی قدرت‌های استکباری چه تحول عظیمی را در جهان به وجود آورده و ظهور و حضور دعوت اسلامی چگونه روزبه روز گسترده‌تر می‌شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در طول 10 سال گذشته هر کاری را که توانستند علیه اسلام کردند ولی اسلام انقلابی با قوت و عمق بیشتری در صحنه زندگی بشر ظاهر شد؛ فرمودند: همان تحولی که امروز در لبنان ایجاد شده است به روشنی در سطح جهان مشاهده می‌شود و وظیفه‌ی ماست که وجود اسلامی خود را با قوت و قدرت بیشتری حفظ کنیم.
این گزارش حاکیست پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، آقای شیخ عفیف نابلسی سخنگوی هیأت علمای جبل عامل لبنان ضمن تأکید بر بیعت مجدد علما و ملت مسلمان لبنان با ولی امر مسلمین جهان، گزارشی از وضعیت لبنان و جبل عامل را به استحضار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رساند و گفت: مبارزات ملت مسلمان لبنان امتداد طبیعی انقلاب اسلامی در این کشور است و علمای آگاه لبنان با توجه به اهداف مقدس انقلاب اسلامی در جهان، به هیچ‌وجه اجازه نخواهند داد که تؤطئه‌های دشمنان اسلام زمینه‌ی نفوذ استکبار جهانی را در این کشور فراهم نماید.

برچسب‌ها: اسلام انقلابی؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی