news/content
نسخه قابل چاپ
1368/11/11

دیدار جمعی از شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی جهان اسلام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، امروز بطور جداگانه آقایان سیدحسین موسوی یکی از مسؤولین حزب‌‌الله لبنان، سیدعبدالله بخاری امام جمعه مسجد جامع دهلی هند، شیخ محمدالعاصی امام جمعه مسجد واشنگتن دی‌سی، استاد هادی اونگ عضو هیأت رئیسه حزب اسلامی مالزی، شیخ سعید شعبان رهبر جنبش توحید اسلامی و امام جمعه طرابلس لبنان، دکتر کلیم صدیقی رئیس مؤسسه‌ی اسلامی لندن و علامه سیدمحمدحسین فضل‌الله یکی از علمای بزرگ لبنان را در آستانه دهه مبارک فجر به حضور پذیرفتند.
دراین دیدارها ملاقات‌کنندگان، ضمن عرض تبریک یازدهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از وضعیت مسلمانان در کشور خود و همچنین پیرامون مسائل کلی جهان اسلام مطالبی را به استحضار مقام معظم رهبری رساندند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز دراین دیدارها ضمن تشکر و آرزوی توفیق برای همه‌ی مسلمین جهان طی بیاناتی اظهارداشتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌ها و توطئه‌های فراوانی علیه این انقلاب صورت گرفت ولی نه تنها این توطئه‌ها اثری در کند کردن حرکت‌های اسلامی درجهان نداشته است بلکه مشاهده می‌کنیم که روز به روز به مدد الهی، اسلام در جهان رو به رشد و گسترش است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه امروز دشمنان اسلام از درخشش اسلام بیم‌ناکند و تمام همت و تلاش خود را مصروف این می‌کنند که به نحوی از رشد احساسات و حرکت‌های اسلامی جلوگیری نمایند ولی کاری نمی‌توانند بکنند، اظهار داشتند: روزی بود که شعار نه شرقی و نه غربی، تنها شعار انقلاب اسلامی ایران و خط درست اسلام بود ولی امروز این شعار در سراسر جهان در حال تحقق یافتن است و نه شرقیِ آن کاملاً تحقق یافته و دیگر شرقی وجود ندارد و عاقبت غرب هم عین شرق خواهد شد؛ منتها نوبت او قدری دیرتر خواهد بود و در نهایت، عالم غرب و استکبار متلاشی خواهد شد. لذا مسئولیت امروز مسلمانان در عرضه‌ی اسلام اصیل و ناب محمدی‌(ص) به جهانیان و تحقق کلام الهی که قرآن فرموده است: «لیظهره علی الدین کله»، بسیار سنگین است.
ولی امر مسلمین، با تأکید بر اینکه با تحقق انقلاب اسلامی، ما معنای توکل و صبر و جهاد را که از صدر اسلام برای ما نقل می‌کردند، به خوبی در زندگی خود فهمیدیم و درک کردیم، فرمودند: قدرت ظاهری دشمن به هیچ‌وجه ما را فریب نخواهد داد و مبارزه با او ما را خسته نخواهد کرد و آن کسانی که بالاخره خسته و درمانده خواهند شد، استکبار جهانی و دشمنان اسلام خواهند بود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه علی‌رغم ممانعت‌های طولانی از آزادی مسلمانان و انجام شعائر اسلامی در بعضی کشورها‌، ولی امروز ما مشاهده می‌کنیم که چگونه مسلمانان در این کشورها، مشت‌ها را گره کرده و شعارهای اسلامی را مطرح می‌کنند، اظهار داشتند: اگر تمام قوای عالم هم بسیج شوند که بشریت را در طول ده‌ها سال به بی‌ایمانی برسانند، نتوانسته و در نهایت سقوط خواهند کرد زیرا که نیروهای مادی دنیا ضعیف‌تر از آن هستند که بتوانند در برابر اراده و خواست الهی مقاومت کنند و ما می‌بینیم که امروز تحقق اسلام در جهان به دست قدرتمند الهی کاملاً مشهود است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تشریح چگونگی دشمنی‌ها با اسلام فرمودند: امروز جهان اسلام با دو دشمن کفر و نفاق مواجه است و تنها با کفار به مبارزه بر نخاسته، بلکه با جریان نفاق و مرتجعینی که اسلام تحریف شده را در جهان مطرح می‌کنند نیز در حال ستیز است.
ولی امر مسلمین در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه در سراسر جهان عناصر مؤمن و مخلصی وجود دارند که با جان و دل برای تحقق انقلاب جهانی اسلام تلاش می‌کنند، فرمودند: امروز عصر اسلام شروع شده است و در راهی که ما در پیش گرفته‌ایم خستگی و ناامیدی مفهومی ندارد لذا بایستی تلاش کنیم تا می‌توانیم وحدت کلمه‌ی خود را حفظ کنیم و با اتکال به خدای متعال جبهه‌ی عظیم اسلامی را تقویت کنیم تا آرمان‌های اسلامی هر چه سریعتر محقق شود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی