news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/12/14

دیدار مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله سید علی خامنه ای در این دیدار که بمناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری و در بیست و پنجمین سالگرد صدور حکم امام راحل عظیم الشان برای تشکیل کمیته امداد انجام شد، این نهاد را یادگار امام حکیم و بزرگوار دانستند و خاطرنشان کردند : در همان اوایل انقلاب که همه به فکر مسایل سیاسی و امور کلان انقلاب بودند، امام با تشکیل کمیته امداد، اهمیت یاری رساندن به محرومان را در اذهان مسوولان و مردم نهادینه کردند.
ایشان ، فقر را بلای عظیم یک جامعه برشمردند و افزودند : از بین بردن شکاف طبقاتی و تامین رفاه عمومی از وظایف مهم نظام است ، اما به موازات تلاش بی وقفه برای تحقق این هدف عالی ، باید مجموعه ای وجود داشته باشد که به نیازهای فوری و روزمره محرومان رسیدگی کند که کمیته امداد این وظیفه سنگین را برعهده دارد.
رهبر معظم انقلاب، امانت ، صداقت و دلسوزی دست اندرکاران کمیته امداد را عامل جلب اعتماد عمومی برشمردند و افزودند : درکنار تجربیات بسیارخوبی که این نهاد دارد ، باید از شیوه های علمی نیز برای یاری رساندن به محرومان بیشتر استفاده کرد.
ایشان ، وجود فقر درجامعه را از نامطلوبترین امور و مانع شکوفایی استعدادهای جوانان و نوجوانان طبقات محروم برشمردند و افزودند : با تلاشهای انجام شده درکشور، قشرهای محروم نیز تا حدودی درمیدان پیشرفت حضور دارند، اما اگر امکانات برای این طبقات هم به حد کافی فراهم شود ، حتما استعدادهای خوب آنها بیشتر شکوفا می شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به کمکهای خوب دولت و مردم به کمیته امداد، مسوولان این نهاد را به برنامه ریزی دقیق برای کمک رسانی هرچه بهتر به محرومان و استفاده کاملا بهینه از کمکهای دولت و مردم توصیه کردند و افزودند : اگر چه امسال، سال نهضت خدمت گذاری به مردم نام گرفته است ،اما خدمت به مردم ، در همه سالها باید با جدیت دنبال شود.
در ابتدای این دیدار آقای عسگر اولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امدادامام خمینی با اشاره به تلاشهای این نهاد برای خدمت هرچه بیشتر به محرومان از کمکهای دولت به مردم تشکر کرد و افزود: اعتماد عمومی به این نهاد نتیجه تلاشهای صادقانه ای بود که برای یاری رساندن به محرومان سراسر کشور صورت گرفته و می گیرد.

برچسب‌ها: محرومین؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی