news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/11/30

دیدار مگاواتی سوکارنو رئیس‌جمهور اندونزی و هیأت همراه با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار خانم مگاواتی سوکارنو رئیس‌جمهور اندونزی و هیأت همراه، با تاکید بر لزوم همکاری بیش از پیش کشورهای اسلامی، به جمعیت بالای مسلمانان اندونزی و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کردند و افزودند: ایران دارای ظرفیت های فراوانی است و دوکشور باید همکاریهای خود را در بخشهای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهند.

ایشان با اشاره به تلاشهای مرحوم سوکارنو پدر خانم مگاواتی سوکارنو ورییس جمهور پیشین اندونزی، در جهت نزدیک کردن کشورهای مستقل آسیایی وآفریقایی به منظورمقابله با شرایط دوقطبی آن زمان خاطرنشان کردند: مهمترین علتی که توانست کشورهای آسیایی و آفریقایی را در آن زمان دور هم جمع کند و بعد هم جنبش عدم تعهد پایه گذاری شود، وحدت نیاز بود و امروز نیز کشورهای اسلامی نیاز به همکاری و ارتباط نزدیکتر دارند.
مقام معظم رهبری با اشاره به تهاجم تبلیغاتی که بعد از حادثه یازدهم سپتامبر بوسیله رژیم آمریکا صهیونیستها و شبکه های سرمایه داری بزرگ بر ضد اسلام و مسلمانان با عنوان مبارزه با تروریسم آغاز شده، خاطرنشان کردند: البته آمریکا و رژیم صهیونیستی تروریست ترین دولتهای دنیا هستند ولی کشورهای اسلامی برای مقابله با این تبلیغات و دشمنی که با جهان اسلام آغاز شده است باید ضمن توسعه روابط، اتحاد و همکاری خود را افزایش دهند.
دراین دیدار که آقای عارف معاون اول رییس جمهور نیز حضور داشت، خانم مگاواتی سوکارنو با تاکید بر لزوم گسترش روابط اندونزی و ایران گفت: روابط دو کشور دارای سابقه طولانی می باشد و این روابط با توجه به مشترکات ایران و اندونزی باید از وضعیت فعلی فراتر رود.
وی ضمن تایید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم همکاری بیشتر کشورهای اسلامی گفت: در سالهای اخیر تهمت به اسلام و مسلمانان بسیار زیاد شده است و کشورهای اسلامی باید برای مقابله با این تبلیغات با یکدیگر متحدتر شوند.
رییس جمهوراندونزی افزود: پس از فروپاشی جهان دو قطبی، نیاز به این همکاری و اتحاد بیشتر است تا کشورهای اسلامی بتوانند در مقابل جریانی که تحت عنوان جهانی سازی می باشد، ایستادگی نمایند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی