news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1380/09/21

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب

همزمان‌ با بیست‌ و ششمین‌ روز از ماه‌ مبارک‌ رمضان‌، مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ عصر امروز در فضایی‌ سرشار از معنویت‌ و صمیمیت‌ با حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ دیدار کردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در این‌ دیدار با اشاره‌ به‌ فرآیند طولانی‌ و دشوار تحقق‌ هدفهای‌ اسلامی‌ و رسالت‌ و وظیفه‌ بسیار سنگین‌ مسؤولان‌ نظام‌، از ایمان‌ صادقانه‌، استقامت‌ و یاد خدا بعنوان‌ مهمترین‌ نیازهای‌ این‌ مسیر یاد و تصریح‌ کردند: مجموعه‌ دوستداران‌ نظام‌ اسلامی‌ و جناحهای‌ مختلف‌ انقلاب‌ باید ضمن‌ پرهیز از اختلافات‌ و دامن‌ زدن‌ به‌ آنها با بیاد آوردن‌ عهد و پیمان‌ خود با خدا و مردم‌ با همدلی‌ و همراهی‌ در راه‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ و حل‌ مشکلات‌ جامعه‌ گام‌ بردارند.
ایشان‌ با قدردانی‌ از زحمات‌ مسؤولان‌ نظام‌ در بخشهای‌ مختلف‌، ایمان‌ و عمل‌ و رفتار صادقانه‌ بر اساس‌ آن‌، طلب‌ ترمیم‌ خطاها و مغفرت‌ از خداوند متعال‌ را بزرگترین‌ توفیق‌ برای‌ انسان‌ و جامعه‌ دانستند و با اشاره‌ به‌ فضای‌ دینی‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و جریان‌ امور براساس‌ دین‌ و ایمان‌ افزودند: در چنین‌ فضایی‌ تمام‌ قوا و نیروهای‌ انسان‌ مؤمن‌ در جهت‌ تکامل‌ فردی‌ و جمعی‌ بکار خواهد افتاد
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از ایجاد انقلاب‌ اسلامی‌، نظام‌ اسلامی‌، دولت‌ اسلامی‌، کشور اسلامی‌ و دنیای‌ اسلامی‌ بعنوان‌ مراحل‌ پنجگانه‌ طولانی‌ و دشوار تحقق‌ هدفهای‌ اسلامی‌ یاد و خاطرنشان‌ کردند: از نیازهای‌ مهم‌ طی‌ این‌ مسیر دشوار، استقامت‌ به‌ معنای‌ گم‌ نکردن‌ جهت‌ حرکت‌ و اصلاح‌ دائمی‌ خطاها است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با بیان‌ اینکه‌ نظام‌ اسلامی‌ هم‌ اکنون‌ در مرحله‌ ایجاد دولت‌ اسلامی‌ قرار دارد، تصریح‌ کردند: در این‌ مرحله‌ مهمترین‌ وظیفه‌ مسؤولان‌ نظام‌، اصلاح‌ خود است‌ تا جامعه‌ نیز اصلاح‌ شود زیرا حرف‌ و عمل‌ مسؤولان‌ در جامعه‌ تأثیر گذار است‌.
ایشان‌ با اشاره‌ به‌ ایستادگی‌ نظام‌ اسلامی‌ در مقابل‌ قدرتهای‌ جهانی‌ و تهاجم‌ گسترده‌ و همه‌جانبه‌ تبلیغاتی‌ استکبار جهانی‌ بر ضد این‌ نظام‌ تأکید کردند: در چنین‌ شرایطی‌ مسؤول‌ نظام‌ اسلامی‌ باید بدون‌ هراس‌ و اندوه‌ استقامت‌ کند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از خود فراموشی‌ و نسیان‌ نفس‌ بعنوان‌ یکی‌ از تهدیدات‌ نام‌ بردند و افزودند: غفلت‌ از باطن‌ و هویت‌ خود و تسلیم‌ شدن‌ در مقابل‌ جریان‌ مادی‌ فاسد، و جدا شدن‌ عنصر ایمان‌ از وجود انسان‌، آفت‌ استقامت‌ و ایستادگی‌ است‌.
ایشان‌ تن‌ دادن‌ به‌ هواهای‌ نفسانی‌ و شهوانی‌ را از دیگر تهدیدهای‌ مسیر ایمان‌ صادقانه‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: نتیجه‌ انحراف‌ از این‌ مسیر، متزلزل‌ شدن‌ و تغییر تدریجی‌ هویت‌ و اعتقادات‌ و در نهایت‌ سلب‌ رحمت‌ الهی‌ از فرد و جامعه‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ راه‌ مقابله‌ با این‌ تهدیدها را ذکر و یاد خدا دانستند و افزودند: ما بعنوان‌ مسؤول‌ نظام‌ اسلامی‌ باید همواره‌ به‌ یاد خدا، تکلیف‌ خود، نعمتهای‌ الهی‌ و روز قیامت‌ و عهد و پیمان‌ خود با خداوند و مردم‌ باشیم‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ یکی‌ از مشکلات‌ کنونی‌ کشور را برخی‌ اختلافات‌ بی‌ اساس‌ میان‌ خدمتگزاران‌ نظام‌ دانستند و با تأکید بر اینکه‌ همه‌ جناحهای‌ انقلاب‌ در مجموعه‌ خودی‌ کشور قرار دارند، خاطرنشان‌ کردند: مجموعه‌ دوستداران‌ و علاقه‌مندان‌ به‌ نظام‌ اسلامی‌ باید ضمن‌ پرهیز از تظاهر به‌ مناقشات‌ و عمده‌ کردن‌ آنها، با یکدیگر همراه‌ و همدل‌ باشند.
ایشان‌ این‌ اختلافات‌ را موجب‌ سلب‌ رحمت‌ الهی‌، ناامیدی‌ مردم‌ و بازماندن‌ مسؤولان‌ از خدمت‌ به‌ مردم‌ دانستند و تصریح‌ کردند: مسؤولان‌ باید در جهت‌ حل‌ این‌ اختلافات‌ و علاج‌ این‌ مسئله‌ گام‌ بردارند اما اگر مشاهده‌ شود عده‌ای‌ نمی‌گذارند این‌ اخلافات‌ حل‌ شود مجبور خواهیم‌ بود این‌ عده‌ای‌ را که‌ مانع‌ وفاق‌ می‌شوند، علاج‌ کنیم‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ مسؤولان‌ را از هرگونه‌ تصمیم‌گیری‌ براساس‌ خشم‌، طمع‌ و یا ترس‌ بر حذر داشتند و تأکید کردند: مسؤولان‌ باید همواره‌ به‌ یاد خدا و همچنین‌ مردم‌ باشند زیرا تنها در این‌ صورت‌ است‌ که‌ مشکلات‌ و موانع‌ برطرف‌ خواهد شد.
در این‌ دیدار پیش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین‌ خاتمی‌ رئیس‌ جمهور در سخنانی‌ با اشاره‌ به‌ روزهای‌ پایانی‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ از این‌ ماه‌ بعنوان‌ فرصتی‌ برای‌ بهره‌گیری‌ بیش‌ از پیش‌ از معنویت‌ یاد کرد و گفت‌: مسؤولان‌ نظام‌ اسلامی‌ باید با استفاده‌ از معنویت‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ در جهت‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ بیش‌ از پیش‌ گام‌ بردارند.
رئیس‌ جمهور در ادامه‌ با اشاره‌ به‌ عملکرد دولت‌ در عرصه‌ اقتصادی‌ در طول‌ پنج‌ سال‌ گذشته‌ و بروز آثار تحولات‌ مثبت‌ در بخش‌ اقتصاد بعد از مشکلات‌ فراوان‌ 2 سال‌ اول‌ فعالیت‌ دولت‌ گفت‌: رشد تولید ناخالص‌ ملی‌ در یک‌ سال‌ گذشته‌، 5/9 درصد و رشد سرمایه‌گذاری‌ 8/4 درصد بوده‌ است‌ در حالیکه‌ رقم‌ پیش‌بینی‌ شده‌ در پایان‌ برنامه‌ سوم‌ توسعه‌، برای‌ تولید ناخالص‌ ملی‌ 6 درصد و برای‌ میانگین‌ رشد سرمایه‌گذاری‌ حدود 7 درصد است‌.
رئیس‌ جمهور رشد 32 درصدی‌ صادرات‌ غیرنفتی‌ را در شش‌ ماهه‌ اول‌ سال‌ جاری‌ یادآور شد و با اشاره‌ به‌ رشد مثبت‌ 9 درصدی‌ صنعت‌ در سال‌ 79 خاطرنشان‌ کرد: با توجه‌ به‌ تأکیدات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ دولت‌ اولویت‌ خود را در بخش‌ صنعت‌، احیاء و نوسازی‌ صنایع‌ قرار داده‌ است‌.
آقای‌ خاتمی‌ همچنین‌ با اشاره‌ به‌ مشکلات‌ بخش‌ کشاورزی‌ بواسطه‌ خشکسالی‌ و برخی‌ حوادث‌ طبیعی‌ دیگر و رشد منفی‌ این‌ بخش‌ در سال‌ 78، افزود: با لطف‌ خداوند و اختصاص‌ اعتبارات‌ لازم‌، رشد منفی‌ کشاورزی‌، اکنون‌ به‌ رشد مثبت‌ 3/8 درصدی‌ تبدیل‌ شده‌ است‌.
رئیس‌ جمهور، از رعایت‌ انضباط مالی‌، اجتناب‌ از کسری‌ بودجه‌، اولویت‌بندی‌ طرحهای‌ عمرانی‌ و کوتاه‌ کردن‌ زمان‌ بهره‌برداری‌ آنها، ایجاد ثبات‌ در بازار ارز و تلاش‌ برای‌ افزایش‌ ارزش‌ پول‌ ملی‌، کنترل‌ تورم‌ و حمایت‌ از خانواده‌های‌ کم‌ درآمد و هدفمند کردن‌ یارانه‌ها را از گامهای‌ اقتصادی‌ مهم‌ دولت‌ برشمرد و با اشاره‌ به‌ فعالیتهای‌ مهم‌ در بخش‌ نفت‌ و پتروشیمی‌ و همچنین‌ بخش‌ آب‌ خاطرنشان‌ کرد: اکنون‌ اشتغال‌ مهمترین‌ چالشی‌ است‌ که‌ دولت‌ با آن‌ مواجه‌ می‌باشد.
آقای‌ خاتمی‌ حل‌ مشکل‌ اشتغال‌ را علاوه‌ بر تلاش‌ و همت‌ دولت‌ و همه‌ بخشها، در گرو ایجاد زمینه‌ برای‌ سرمایه‌گذاری‌ بخش‌ خصوصی‌ و جذب‌ امکانات‌ و سرمایه‌های‌ خارجی‌ دانست‌ و بر لزوم‌ تقویت‌ و حمایت‌ مدیران‌ کشور در شرایط حساس‌ کنونی‌ تأکید کرد.
در پایان‌ این‌ مراسم‌، نماز مغرب‌ و عشاء به‌ امامت‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ اقامه‌ شد و سپس‌ مسؤولان‌ نظام‌، روزه‌ خود را در فضایی‌ صمیمی‌ بهمراه‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ افطار کردند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی