news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/10/14

دیدار جمع کثیری از کشاورزان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، کشاورزی را با توجه به اهمیت امنیت غذایی مردم بسیار مهم دانستند و تصریح کردند: همانگونه که از ابتدای انقلاب اسلامی تأکید شده، کشاورزی یکی از مهمترین محورهای توسعه است.
مقام معظم رهبری امروز در دیدار جمع کثیری از کشاورزان و مسؤولین وزارت جهاد کشاورزی ضمن تبریک سالروز میلاد خجسته حضرت امام رضا (ع) و همچنین تسلیت مجدد به مناسبت حادثه تأسف بار زلزله بم، روحیه جهادی را یکی از برکات انقلاب اسلامی برشمردند و با اشاره به کارایی این روحیه در مقاطع مختلف انقلاب تأکید کردند: رونق واقعی کشاورزی و دامداری در کشور در گرو حفظ و تقویت روحیه جهادی در این بخشها است.
ایشان با تأکید بر اینکه اهتمام به صنعت نباید باعث کم توجهی به بخش کشاورزی شود خاطرنشان کردند: کشور ایران دارای زمین ها و دشت های مستعد فراوانی است و برغم کمبود آب در کشور می توان با تدبیر و روحیه خستگی ناپذیر و استفاده صحیح از آب موجود، در بسیاری از محصولات به خودکفایی رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه امکان خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی و دامی و حتی صادرات آنها وجود دارد، افزودند: باید در مورد محصولات کشاورزی، سیاستها ثابت باشد و مسائل و مشکلات تولید کنندگان نیز مورد اهتمام قرار گیرد تا بتوان تولیدکشاورزی را به یک تولید اقتصادی و سودآور تبدیل کرد.
مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه کشاورزی کاری مقدس است خاطرنشان کردند: مسؤولین وزارت جهاد کشاورزی نیز خدمت و کار خود را یک خدمت مقدس بدانند و کارهای خود را با روحیه جهادی انجام دهند.
ایشان همچنین به کمک رسانی گسترده مردم پس از حادثه زلزله بم اشاره کردند و افزودند: در روزهای اخیر، جوشش، تحرک، و حضور خودجوش و پرشور مردم و کمک رسانی انبوه آنان به زلزله زدگان بم ناشی از روحیه جهادی ملت ایران است که در واقع همان روحیه بسیج و روحیه سنگرسازان بی سنگر دوران دفاع مقدس می باشد.
ایشان با تأکید بر لزوم حفظ روحیه جهادی در جامعه و بکارگیری آن در بخشهای مختلف خاطرنشان کردند: این روحیه هیچ منافاتی با کار علمی و نظم تشکیلاتی ندارد و اکنون بسیاری از پیشرفتهای علمی کشور مرهون تلاش جوانان انقلابی و دارای روحیه جهادی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با رد هرگونه تقابل میان آرمانگرایی و واقع بینی، کنار گذاشتن آرمانگرایی به بهانه واقع بینی را کمال غفلت دانستند و افزودند: آرمانگرایی شکل دهنده واقعیت ها در جامعه است زیرا یک مجموعه دارای آرمان و هدفهای بلند می تواند با ایستادگی و تلاش، واقعیتها را مطابق آرمان خود بسازد و این بزرگترین قانون زندگی است.
در این دیدار پیش از سخنان مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حیدرزاده نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از فعالیتهای این حوزه ارائه کرد.
آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی نیز در سخنانی گفت: در سال گذشته بدلیل بارندگی خوب و تلاش کشاورزان و حمایت دولت و مجلس، براساس آمار بانک مرکزی، رشد در بخش کشاورزی به 11/4 درصد رسید که این رقم بی سابقه است.
وی تثبیت تولید، اقتصادی کردن تولید، افزایش درآمد برای تولید کنندگان از طریق کاهش هزینه تولید و بالا بردن بهره وری را از مسائل مورد توجه در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: طرح صیانت از جنگلها، طرح حمایت از دام و مرتع، طرح ذرت، طرح افزایش تولید شیر، طرح میگو، طرح دانه های روغنی و طرح توسعه باغات زیتون از جمله طرحهای در دست اجرای وزارت جهاد کشاورزی است.
در این دیدار همچنین آقای آقاجان داورپناه کشاورز نمونه از استان اردبیل، یکسان سازی و به روز کردن قوانین کشاورزی، جلوگیری از تبدیل اراضی کشاورزی به کاربریهای غیرکشاورزی، اعطای تسهیلات جهت مکانیزاسیون کشاورزی، تحت پوشش بیمه قرار دادن محصولات کشاورزی، تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های کشاورزان و خرید محصولات کشاورزی با قیمت عادلانه را از جمله دغدغه های کشاورزان بیان کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی