news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/09/30

دیدار رئیس‌جمهور قرقیزستان با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای عسگر آقایف رئیس جمهور قرقیزستان و هیأت همراه با اشاره به مشترکات و سوابق تاریخی ایران و قرقیزستان، بر لزوم توسعه و استحکام هرچه بیشتر روابط دو کشور در زمینه های مختلف تأکید کردند و افزودند: کشورهای اسلامی بویژه کشورهای منطقه با توجه به امکانات ومنابع طبیعی و انسانی خود باید در جهت پیشرفت و ترقی امت اسلامی با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.
ایشان مشکلات کنونی منطقه از جمله اوضاع افغانستان، عراق و فلسطین اشغالی را از دیگر دلایل لزوم نزدیکی بیش از پیش کشورهای اسلامی برشمردند و افزودند: آمریکاییها تحت عنوان مبارزه با تروریسم به منطقه لشگرکشی کرده اند در حالیکه این اقدام آنها خلاف منطق و عقل و منافع ملتهای افغانستان و عراق و در واقع جهان گشایی است.
مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه جهان گشایی همواره محکوم به شکست است، تصریح کردند: علاج مشکلات کنونی خروج آمریکا از منطقه و سپردن اداره آن بدست ملتها و نخبگان منطقه است.
حضرت آیت الله خامنه ای مشکل فلسطین را هم ناشی از نادیده گرفتن مردم این کشور و منافع آنان دانستند و افزودند: همانگونه که دهها سال نادیده گرفتن حقوق ملتهای آسیای میانه از جانب شوروی سابق، به نتیجه نرسید، نادیده گرفتن حقوق ملت مظلوم فلسطین نیز دوام نخواهد آورد و اکنون زن و مرد و پیر و جوان فلسطین همگی به میدان آمده اند و در مقابل گلوله ایستاده اند.
در این دیدار که آقای خاتمی رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای عسگرآقایف رئیس جمهور قرقیزستان با تأکید بر لزوم گسترش همه جانبه روابط دو کشور گفت: در این سفر موافقتنامه هایی به امضاء خواهد رسید، که روابط ایران و قرقیزستان را بیشتر از گذشته ارتقاء خواهد بخشید و این نشانه حُسن تفاهم و اعتماد بالا میان دو کشور است.
رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به فعال بودن مسلمانان در این کشور و گرایش روزافزون جوانان به مسائل دینی و اسلامی، بر لزوم همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی برای ترقی و مقابله با مشکلات فراروی جهان اسلام و منطقه تأکید کرد و خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: من نیز با دیدگاه جنابعالی درباره اوضاع منطقه بویژه وضعیت کنونی افغانستان، عراق و فلسطین موافق هستم.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی