news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/09/27

دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان قزوین با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان قزوین، در دیدار هزاران نفر از خانواده های معظم شهدا و "جانبازان، آزادگان و ایثارگران"این استان تاکید کردند: خانواده های سر افراز شهیدان و دیگر ایثارگران، سلسله معظم شهادت را در این سرزمین پایدار کرده اند و هر ایرانی قدرشناس، به آنان و فرزندان فداکارشان افتخار می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به عظمت انکار نشدنی شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده های پر استقامت آنها افزودند: پرچم برافراشته شده اسلام در این سرزمین بزرگ، روزی با حمله صدام ددمنش و حامیان جهانی و منطقه ای او از جمله امریکا و صهیونیزم به شدت تهدید شد اما شهیدان حماسه ساز و دیگر رزمندگان فداکار ما، آن خطر بزرگ که اسلام و ایران و فرد فرد ملت ایران را تهدید می کرد دفع کردند و بر اوج قله و جهاد در راه خدا ایستادند. ایشان ایستادگی در مقابل هجوم همه جانبه صدام و پشتیبانان غربی و شرقی اش را کاری بسیار با عظمت برشمردند و خاطر نشان کردند: هر کشور دیگری هدف این تهاجم بود از پای درمی آمد اما ملت ایران و نظام سلامی 8 سال در برابر حمله متجاوزان پایداری کردند و آنان را ناکام گذاشتند.
حضرت آیت الله خامنه ای صبر و استقامت و بصیرت خانواده های شهدا و ایثارگران را از عوامل اصلی پایداری جوانان مومن ملت در جبهه های جنگ تحمیلی خواندند و افزودند: همه مسؤولان و کسانیکه در افکار عمومی تاثیر گذارند باید با قدر شناسی از این همه ایثار و استقامت،افتخارات بی شمارشهیدان، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنان را حفظ و پاسداری کنند.
ایشان پاسداری از عظمت و افتخارات شهیدان را در گرو دفاع همگانی مردم و مسؤولان از استقلال کشور، ارزشهای اسلامی، عدالت اجتماعی و اخلاق و معنویت دانستند و یادآوری کردند شهیدان سرافراز ما هستی خود را فدا کردند تا این اهداف زنده بماند و ملت قدر شناس نیز در برابر عظمت آنان، خاضع و قدرشناس است بنابراین هر کسی و هر جریانی که اهداف والای فرزندان شهید ملت دفاع نکند برخلاف خواست ملت عمل کرده است.
ایشان عزت و اقتدار امروز ملت ایران و نظام اسلامی را پاداش پروردگار در قبال ایثار و فداکاری شهیدان بر شمردند و افزودند: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان راه عزیزان خود را ادامه می دهند و به آن افتخار می کنند.
در آغاز این دیدار آقای فصیح رامندی مدیر کل بنیاد جانبازان استان قزوین به نمایندگی از بیش از ده هزار خانواده" شهید ، جانباز و آزاده" و دهها هزار رزمنده استان، به رهبر معظم انقلاب خیر مقدم گفت.
مادر شهیدان محمد رضا و محمود کبیری که دوفرزند دیگرش نیز جانباز انقلاب هستند در این مراسم اعلام کرد:خانواده های شهیدان، جانبازان و آزداگان با سر افرازی تمام ، راه فرزندان خود را ادامه می دهند.
در ادامه مراسم آقای مهدی شهروش مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در گزارشی اعلام کرد: مردم متدین و انقلابی قزوین 3 هزار شهید، 5600 جانباز و 700 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب و ایران کرده اند.خانم فاطمه آذرخش فرزند شهید والا مقام آذرخش نیز با قرائت متنی، احساسات پاک فرزندان شهیدان را نسبت به رهبر معظم انقلاب، بیان کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی