news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/09/12

دیدار رئیس‌جمهور جیبوتی با رهبر انقلاب

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای اسماعیل عمرگله رئیس جمهور جیبوتی و هیأت همراه با تأکید بر اینکه گسترش و تقویت روابط با کشورهای اسلامی از اولویتهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است خاطرنشان کردند: برغم تلاش و خواست دشمنان برای عمده کردن اختلافات و ایجاد فاصله بیشتر میان کشورهای اسلامی، این کشورها باید بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شوند و امت اسلامی را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشند.
مقام معظم رهبری توافقهای انجام شده میان ایران و جیبوتی را زمینه ساز ارتباطات مستحکم تر میان دو کشور دانستند و افزودند: گسترش روابط بسود دو کشور خواهد بود و ایران و جیبوتی می توانند در مجامع جهانی از این روابط مستحکم به نفع یکدیگر بهره ببرند.
در این دیدار که آقای خاتمی رئیس جمهور نیز حضور داشت، رئیس جمهور جیبوتی با اظهار خرسندی از سفر به کشور اسلامی ایران و ابلاغ سلام و درود مردم جیبوتی به رهبری و مردم ایران گفت: در این سفر تفاهم نامه هایی میان دو کشور امضاء شده است و ما خواستار گسترش روابط تهران و جیبوتی در تمام زمینه ها هستیم. وی اظهار امیدواری کرد با وحدت مسلمانان، قدرت و عظمت اسلام بیش از پیش در جهان نمایان شود.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی